Shaukat Fabrics in Londen

3 Okt

Vandaag hebben we o.a. een bezoek gebracht aan de stoffenwinkel Shaukat Fabrics aan Old Brompton Road in London. Deze winkel ligt op loopafstand van ons hotel, dus die mocht zeker niet ontbreken in ons lijstje. Shaukat verkoopt een grote collectie stoffen, maar is vooral interessant voor de Liberty of London stoffen. Ze claimen de grootste leverancier van Liberty stoffen te zijn, en ik denk dat dat zeker klopt (we zullen รฉรฉn dezer dagen natuurlijk ook bij Liberty zelf checken wat zij op voorraad hebben liggen๐Ÿ˜‰ ) Voor de Liberty stoffen moet je bij Shaukat de kelder in, en dan weet je niet wat je ziet! Rijen vol met rollen stof en keurig gevouwen stoffen per 1, 2 of 3 meter! Als je dat ziet, krijg je zeker keuzestress, je weet gewoon niet wat je moet kiezen.

IMG_4209 IMG_4210 IMG_4211 IMG_4212

Omdat we ook nog naar Liberty zelf gaan, heb ik mij hier ingehouden, en heb ik 2x 1 meter van deze stoffen gekocht. De stoffen worden ook per minimaal een meter per stuk verkocht, dus niet in fat quarters of halve meters, dus het loopt qua prijs dan ook snel op.

IMG_4234

De rechterstof heb ik ook al in een andere kleur, dus deze past daar mooi bij. En de lichte stof viel ons op omdat hier katten op staan. Beetje jammer vonden we allebei dat de vriendelijkheid van het personeel “iets” te wensen overliet, maar goed… Nadat ik betaald had, was ik in ieder geval weer 2 mooie stoffen rijker๐Ÿ™‚

5 Reacties to “Shaukat Fabrics in Londen”

  1. EllyvD 3 oktober 2014 bij 01:17 #

    Hoi Gert, die keuzestress komt mij heel bekend voor. Vanmiddag mijn laatste lapjes gekocht in Bird in Hand. Fijne vakantie nog, voor ons zit het er morgen op. Groetjes, Elly

  2. Phyllis 3 oktober 2014 bij 07:25 #

    Ha, je bent er geweest! Top, vind je niet? Was die mevrouw tegen jullie ook zo vriendelijk…..๐Ÿ˜‰ . Volgens mij hebben ze inderdaad meer als Liberty zelf, Liberty heeft vooral huidige en nieuwe collecties, hier hebben ze ook nog wat oudere collecties. Ik kan daar altijd uren neuzen en met rollen stof sjouwen…. Veel plezier nog in die fantastische stad!

  3. Rennie de Jonge-Bestman 3 oktober 2014 bij 08:42 #

    Ziet er erg strak en super georganiseerd uit. Misschien een beetje te. Heeft waarschijnlijk ook invloed gehad op het personeel. Maar ja zal je een worst zijn, jij hebt lekker je prachtige stofjes gescoord. Nog veel plezier en please keep us informed!

  4. hzdewit 3 oktober 2014 bij 10:08 #

    Leuk dat je foto’s hebt gemaakt, geweldig om te zien. Op de website van hun winkel kun je wel fat quarters bestellen in pakketjes van vier. In Antwerpen is een stoffenwinkel, Julija, in de Nationale straat; deze heeft een klein aanbod van Liberty en de stof is per 25 cm van de rol te koop. Ze hebben ook een webwinkel. Je hebt een leuke website en ik neem geregeld een kijkje. Vriendelijke groet.

  5. Lida 3 oktober 2014 bij 15:04 #

    Ja soms denk ik dat wij dankbaar moeten zijn dat we iets mogen kopen, maar wat heb je er gave stoffen aan overgehouden! Heel veel plezier bij Liberty zelf! Fijn weekend,
    Lida

Geef een reactie

