Victoria and Albert Museum

5 Okt

Vandaag was onze laatste dag in London, morgen reizen we weer met de trein terug naar Nederland. We zijn de dag gestart met een bezoek aan het Victoria and Albert Museum (The V&A) In mijn ogen 1 van de mooiste museums in London, vooral ook omdat zij erg veel textiel in hun collectie hebben. Op de 4e etage tonen ze een mooie collectie van het werk van William Morris, met prachtige kleden, gordijnen, tekeningen en prints.

IMG_4266 IMG_4267 IMG_4268 IMG_4269 IMG_4270 IMG_4274 IMG_4277

Ook verder in het museum zijn prachtige werken tentoongesteld (niet van de hand van William Morris)ย Heel mooi en bijzonder om al dit moois te zien, vooral omdat de prints van William Morris ook tegenwoordig nog helemaal “in” zijn binnen de quiltwereld.

IMG_4287 IMG_4288 IMG_4278 IMG_4275

5 Reacties to “Victoria and Albert Museum”

  1. Lida 6 oktober 2014 bij 06:20 #

    Gaaf, om daar zo lekker van te kunnen genieten, dat museum staat al heel lang op mijn lijstje! Zal die verdieping dus niet overslaan! Goede thuisreis! Knuffel
    Lida

  2. Bep 6 oktober 2014 bij 07:36 #

    prachtig Gert wat en genieten toch als je van stoffen antiekjes houd, groetjes van mij,
    Bep

  3. Phyllis 6 oktober 2014 bij 08:47 #

    Ja, prachtig museum en zo dichtbij๐Ÿ˜‰
    Nou, dat was het dan weer, jullie trip naar London. Lastig om afscheid te nemen he? Heb altijd het idee dat het tekort is en mis dat sfeertje van dit bruisende, inspirerende en gezellige stad zo wanneer ik er niet ben. Dan maar weer sparen voor de volgende trip en terugkijken op een fantastische ervaring. En bedenken wat je met je aankopen gaat doen…

  4. Floor 7 oktober 2014 bij 10:46 #

    Weer zijn jouw berichtjes niet direct op mijn Bloggers dashboard gekomen.
    Nu ik even terug keek op alle berichtjes zie ik die van jou pas staan.
    Heel vreemd is dat, want ik heb je opnieuw als te volgen ingevoerd.
    Maar…. ik ben weer bij, en heb gelezen dat je heerlijk genoten hebt in Londen.
    Mooi museum met veel mooie dingen om van te genieten.
    Ben benieuwd wat je van je nieuwe stoffen gaat maken.Nu ben je weer thuis en het regenachtige Holland, wat dat betreft geen verschil ๐Ÿ˜ฆ

  5. Gerard Quak 8 oktober 2014 bij 15:04 #

    William Morris, een prachtige designer en gelukkig wordt zijn werk ook als KUNST gezien. Schitterend museum!

Geef een reactie

