Sashiko is klaar

2 Nov

Poehee, dat was even een klusje, maar het is geklaard: het sashiko werk is klaar.

Middenstuk sashiko

Middenstuk sashiko

Tenminste: voor wat betreft het sashiko borduurwerk dan. De afmeting hiervan is 30×110 centimeter, dus dat zijn heel wat steekjes! Nu moet het nog een tafelloper worden. Eerstvolgende klus: de stof wassen, zodat het voorbedrukte patroon verdwijnt, en dan strijken.

Detail sashiko

Detail sashiko

Daarna kan ik aan de slag met de rand er omheen. Hiervoor gebruik ik deze stoffen: de bovenste met sashikoprint vond ik destijds in Londen en de effen stof komt uit de winkel Carol Cox.

Stoffen voor rand sashiko

Stoffen voor rand sashiko

Deze gebruik ik ook voor de achterkant van de loper en als afwerkbies. In mijn hoofd weet ik al hoe de loper moet worden, nu “alleen nog even maken”๐Ÿ˜‰
(voor wie het destijds gemist heeft: de voorbedrukte stof waarop ik de sashiko gemaakt heb, heb ik besteld bij BeBe Bold in Australiรซ)

7 Reacties to “Sashiko is klaar”

  1. Glenn 2 november 2014 bij 15:58 #

    Looks fantastic! I can’t want to see the finished runner. Congratulations

    • Glenn 2 november 2014 bij 15:59 #

      That’s WAIT… typing on a tablet isn’t the best.

  2. Ria 2 november 2014 bij 15:58 #

    Zo dat heb je snel gedaan, het is ook leuk werk en het zijn mooie patronen. Die rand gaat ook vast lukken.

    Groetjes van Ria ;0))

  3. renee 2 november 2014 bij 17:24 #

    Wat is ie mooi geworden! Complimenten voor het nauwkeurige werken.

    Groetjes,
    Renee

  4. Floor 2 november 2014 bij 19:57 #

    Ziet er prachtig uit je tafellopertje. Fijn zo zonder eerst het patroon te moeten tekenen.
    Wordt een prachtig lopertje straks met die mooie stofjes erbij.

  5. Gerard Quak 5 november 2014 bij 10:15 #

    Ziet er nu al weer prima uit!

  6. Evelyne 6 november 2014 bij 01:29 #

    Dat ziet er prachtig uit.
    Mooie stoffen ga je ervoor gebruiken.
    Wordt vast heel mooi.

    Groetjes, Evelyne

Geef een reactie

