Log-cabins, een nieuw boek en een prijs gewonnen

11 Jan

Sinds eind vorig jaar heb ik er weer een nieuwe “verslaving” bij. Een aantal weken geleden kocht ik tweedehands dit mooie Japanse boek van Kuroha Shizuko over log-cabin variaties.

Boek van Kuroha Shizuko

Boek van Kuroha Shizuko

In dit boek wordt gewerkt met andere vormen voor een log-cabin: niet starten in het midden en dan 1 breedte stroken er omheen naaien, maar verschillende breedtes. Hierdoor krijg je mooie afwijkende vormen. Na het “lezen” (nou ja, plaatjes kijken๐Ÿ˜‰ ) van dit boek, kreeg ik inspiratie om nu eindelijk iets te maken met de stoffen waarover ik hier al eens schreef.

Deze stoffen lagen al een tijdje te sudderen in mijn gedachten totdat er een geschikt project in mij opkwam om hiermee aan de slag te gaan. En dat is nu dus het geval: ik maak log-cabin blokken van 22 centimeter groot, getekend op Rasterquick Vlieseline. Daarop teken in stroken van 1 en van 2 centimeter breed, waardoor je een wat rondere vorm krijgt in de log-cabin. Een erg leuk werk om op de naaimachine te doen: met een bak met stroken stof bij de hand werkt dit lekker door. In mijn hoofd weet ik al hoe de quilt er (ongeveer) uit gaat zien, maar wat ik er verder mee van plan ben, beschrijf ik hier later.

Tussenstand log-cabin

Tussenstand log-cabin

Deze week viel bij mij het boek van Simone en Annelies in de bus, met daarin alle patronen van het Randje per Week 2014. Alle patronen zijn vorig jaar weliswaar op internet gezet, maar ik vind het wel erg leuk om de patronen ook in boekvorm te hebben.

Boek Randje per Week 2014

Boek Randje per Week 2014

En verder had ik afgelopen week nog geluk bij een give-away op Facebook: Created by Mascha verlootte onder de lezers een mooie charmpack van MODA stoffen, uit de serie Roses & Chocolate. En laat ik nu de winnaar hiervan zijn! Een mooie serie stoffen in zachte romantische kleuren. In mijn hoofd ben ik al aan het denken wat ik ermee wil gaan maken, alleen de charmpack zal toch echt even moeten wachten totdat de log-cabins klaar zijn.

Charmpack Roses & Chocolate

Charmpack Roses & Chocolate

9 Reacties to “Log-cabins, een nieuw boek en een prijs gewonnen”

  1. Ineke Hulzebos 11 januari 2015 bij 17:10 #

    Gefeliciteerd met je prijs!!! En wat een prachtige vorm hebben deze log-cabin blokken!!! En prachtige stoffen heb je ervoor gekozen!

    Liefs, Ineke

  2. Phyllis 12 januari 2015 bij 08:03 #

    Gefeliciteerd met je prijs, altijd leuk om zoiets te winnen. Vind je logcabin blokken heel bijzonder, net als de stoffen.

  3. Rennie de Jonge-Bestman 12 januari 2015 bij 08:55 #

    Prachtige vormen zo met deze Log Cabin uitvoering. Met de keuze van deze stoffen wordt het vast een aansprekende quilt. Met al die mooie ideeen in je hoofd wordt het natuurlijk wel oppassen he Gert dat de harde schijf niet volloopt! Zo’n gedachtengoed is een heerlijk bezit.

  4. Johanna Zweden 12 januari 2015 bij 09:55 #

    Wouw at een schitterend log cabins, ga even opzoek naar dit boe

    Wat een mooie stofjes

    Veel handwerk plezier deze week

    Groetjes uit Zweden

  5. Floor 12 januari 2015 bij 10:52 #

    Gefeliciteerd met je mooie prijs. Grappig dat je dan gelijk aan het denken gaat wat je er van zult maken.
    De log cabin blokken zien er mooi uit, dat wordt vast weer een hele mooie quilt.
    Het randjesboek is ook handig en leuker dan alle losse afdrukjes uit de computer.
    We willen graag alles in een boek hรจ?

  6. Glenn 12 januari 2015 bij 12:31 #

    what a great looking log cabin block set. I love the concept!

  7. Ageeth 12 januari 2015 bij 15:19 #

    Heel origineel, om log cabin-blokken op deze manier te maken! Ik ben echt benieuwd hoe het er uiteindelijk uit gaat zien. En van harte met je mooie prijs!
    Groetjes van Ageeth

  8. willekedelachambre 22 januari 2015 bij 12:44 #

    Wat leuk dat je wat gewonnen hebt Gert. Ziet er goed uit.
    Je logcabin gaat ook weer erg mooi worden, dat zie je zo.
    Wat grappig dat boek van Simone en Annelies. ik had geen idee. Is dat zo te bestellen?
    Groetjes uit een koud Sneek,

  9. Hubertine 23 januari 2015 bij 10:47 #

    Bofbips!!

Geef een reactie

