Trapje op, trapje af

6 Mei

Nadat ik de afgelopen tijd regelmatig achter de naaimachine heb gezeten voor de William Morris quilt, had ik de laatste dagen ineens weer enorm veel zin om even iets met de hand te naaien. Op de beurs in Rijswijk kocht ik laatst het (momenteel erg populaire) boek van Willyne Hammerstein: Millefiori Quilts. In dit boek staan prachtige quilts, waarvan ik er verscheidene op mijn lijstje “Wil Ik Ooit Maken” heb gezet. Momenteel is de Passacaglia quilt uit dit boek helemaal “hot”, maar die vind ik voor nu iets te bewerkelijk om zomaar even tussendoor te doen. Nee, ik ben als een blok gevallen voor een andere quilt uit dit boek, namelijk de “Upstairs Downstairs”, een quilt gemaakt met Jacobs Ladder blokken. Lekker eenvoudig, want je hebt alleen maar een klein vierkantje en 1 driehoek vorm nodig. Ik wilde eigenlijk alleen even proberen of ik dit een leuk blok vind om te maken, maar ineens zijn er al 3 klaarπŸ™‚ De blokjes zijn lekker klein: ze meten 12×12 centimeter, dus uitermate geschikt om leuke kleine printjes stof in te verwerken. Wat ik ook erg leuk vind, is dat er afwisselend gewerkt wordt met lichte vierkantjes in het midden en donkere vierkantjes in het midden, wat een mooi effect geeft. Heerlijk om in mijn bakken met voorraad te snuffelen, op zoek naar leuke combinaties. Voorlopig ben ik weer even onder de pannen…

Jacobs Ladder blokken

Jacobs Ladder blokken

4 Reacties to “Trapje op, trapje af”

  1. Ineke Hulzebos 6 mei 2015 bij 18:58 #

    Dat zijn echt heerlijke blokken om te naaien. Succes!

  2. Yvonne 7 mei 2015 bij 07:47 #

    Blijft een mooi en tijdloos patroon de Jacob’s Ladder? Mooie stofkeuze!

  3. Gerard Quak 8 mei 2015 bij 12:13 #

    Zo’n Jacob’s ladder vind ik nou een leuk patroon uit het boek! Goed gekozen!

  4. Phyllis 9 mei 2015 bij 20:45 #

    Een van mijn favoriete blokken, maar dat weet je vast wel ;-)!

Geef een reactie

