Barbara Brackman en Jacobs Ladder vorderingen

29 Mei

Vanmiddag kreeg ik een berichtje van een quiltster met wie ik samen bij de bee in Houten zit. Zij vroeg of ik de blog van Barbara Brackman al gelezen had. Ik lees de blog van Barbara regelmatig, alleen de laatste tijd heb ik helaas weinig tijd om alles te lezen, dus ik had recent nog niet gekeken. Wat blijkt nou? Barbara heeft over de voortgang van mijn William Morris quilt gepost! Barbara is de ontwerpster van deze prachtige stoffen en is blijkbaar op mijn blog terecht gekomen. Ik voel me best wel vereerd om (in de vorm van mijn blog) door haar genoemd te worden. Als je op deze link klikt, dan kom je op de blog van haar terecht en kun je de blogposting lezen.

De top van de William Morris is nog niet klaar, maar het middenstuk schiet al wel mooi op. Sinds mijn vorige posting hierover zit er al weer 1 rij bij aan en de volgende rij is al halverwege.

Mijn tijd gaat momenteel echter een beetje op aan het maken van de Jacobs Ladder blokken. Ik kan er gewoon niet mee stoppen! Dit is de stand tot nu toe: 16 blokken klaar.

Jacobs Ladder blokken

Jacobs Ladder blokken

Hiermee is nu de breedte bereikt: 8 blokken breed. En in de lengte moeten het 12 rijen worden, waarvan er nu 2 klaar zijn. Ik ben erg tevreden over de vrolijke kleuren en vind het erg mooi om nu al de donkere en lichte banen te zien ontstaan. EΓ©n blokje is 12×12 centimeter, dus de breedte is nu 96 centimeter. Alle blokken naai ik met de hand, en de quilt is gebaseerd op de quilt Upstairs Downstairs, uit het QuiltMania boek “Millefiori Quilts” (het eerste deel dus) van Willyne Hammerstein.

Jacobs Ladder blokken

Jacobs Ladder blokken

8 Reacties to “Barbara Brackman en Jacobs Ladder vorderingen”

  1. Judith 30 mei 2015 bij 06:11 #

    Wat ENIG! Gewoon geweldig, en je jacobs ladder is ook al zo mooi. Geniet lekker van je weekend, doeg, juud

  2. Yvonne 30 mei 2015 bij 06:48 #

    Prachtig qua kleur je blokken, het blijft een mooi patroon! Fijn weekend!

  3. Phyllis 30 mei 2015 bij 10:22 #

    Je doet ze met de hand? Wow, dan heb je idd de vaart erin! Vrolijke kleuren, hoor. En wat enig van Barbara Brackman! En ook niet maar 1 foto, top!

  4. Ria van Kasteel 30 mei 2015 bij 11:29 #

    Even een geheimpje, ik vond dit het minst leuke blok in mijn sampler

    en heb hem het laatst gemaakt (nu 25 jaar geleden) maar deze ziet er geweldig uit en is het een patroon om toch nog een keertje te maken. Mooie kleuren.

    Groetjes en een fijn weekend 😊 Ria.

  5. Gerard Quak 30 mei 2015 bij 12:06 #

    Wat goed dat er drie foto’s van je Willam Morris quilt bij Barbara Brackman op haar site staan! Dat is toch leuk om gewaardeerd te worden.
    De Jacobsladder wordt prachtig!

  6. Floor 30 mei 2015 bij 19:43 #

    Je Jacobsladder blokken zijn echt prachtig Gert, vooral die kleuren maken dat het zo sprankelend wordt! Mooi voor een bedquilt…..

  7. Anja M. 15 juni 2015 bij 13:14 #

    Prachtige blokken, mooie kleuren.
    Quilt groetjes Anja.

  8. Jeannet 18 juni 2015 bij 13:59 #

    Oh wat wordt dit mooi Hert, prachtig, jacobsladder, staat ook nog eens op mijn lijstje, zo veelzijdig.

Geef een reactie

