Zomerstilte, maar geen zomerstop

26 Jul

Het is stil hier op mijn Realmenstitch pagina, ik geef het toe. Ik geniet even van een “zomerstilte”: het is vakantietijd (alleen nog niet voor mij helaas…๐Ÿ˜‰ ) en veel mensen zijn weg, dus ik doe het ook even rustig aan met posten. Dat betekent echter niet dat ik ook niets doe, integendeel zelfs. Afgelopen week heb ik weer een nieuwe rij aan de Jacobs Ladder quilt gemaakt.

4 rijen Jacobs Ladder

4 rijen Jacobs Ladder

Op dit moment zitten er dus 4 rijen aan elkaar, en het moeten uiteindelijk 12 rijen worden, dus ik kan nog wel even vooruit. Elk blokje is 12×12 centimeter, dus de afmeting is nu 96×48 centimeter. Ik maak het geheel met de hand, en er zitten tot nu toe 896 stukjes stof in verwerkt (elk blok bestaat uit 28 stukjes) Heel erg leuk om te maken, want elk blokje is in een andere stofcombinatie, dus ieder blokje wat klaar is, is in feite een miniquiltje op zich. De quilt is geรฏnspireerd op de quilt van Willyne Hammerstein uit haar eerste Millefiori Quilts boek, uitgegeven door QuiltMania.
Een tijdje geleden heb ik ook weer even een “machine-periode” beleefd. Ik kocht een tijd geleden 2 ontzettend schattige en zoete fat quarters stof met daarop poรซzie-album achtige poesjes. Ik wilde altijd nog een keer werken met Rasterquick met voorbedrukte driehoekjes er op, en de poezenstof was precies wat ik voor ogen had. Ik heb op de Rasterquick hexagonnen getekend, en in het midden past precies een poezenplaatje. Daar omheen heb ik volgens de log cabin methode smalle strookjes stof genaaid. En tot nu toe heb ik 7 hexagonnen aan elkaar zitten. Ik wil er nog 1 ronde met hexagonnen omheen maken, maar dan moet ik weer even wachten tot mijn zin om op de machine te werken weer terug is๐Ÿ™‚

Poezenquilt

Poezenquilt

Afgelopen week was ik jarig, intussen ben ik al weer 45 lentes jong. Ik heb het niet uitgebreid gevierd, maar heb toch een leuke dag gehad. En bij een verjaardag horen cadeautjes! En waar maak je een quilter blij mee? Met stoffen en boeken. Ik kreeg dan ook dit mooie boek van Kaffe Fassett, wat ik al een tijdje op mijn verlanglijstje had staan. En nog 3 mooie stoffen van de collectie van Dutch Heritage Fabrics.

Verjaardagscadeaus

Verjaardagscadeaus

Vanuit New York kreeg ik dit prachtige paar gebreide sokken toegestuurd, van mede quilter Glenn. Naast quilten kan hij ook bijzonder goed breien, en hij breide deze heerlijke sokken voor mij. Erg mooi en knap gedaan!

Handgebreide sokken

Handgebreide sokken

Een paar weken geleden had ik op een zondag eindelijk eens de kans om een Trunkshow van Supergoof mee te maken, en nog wel lekker dicht in de buurt ook. Marina van Marina’s Quiltcorner in Den Dolder organiseerde de dag, en het was erg gezellig. Heel leuk om de bekende quilts nu eens in het echt te kunnen zien, aan te mogen raken en om de verhalen te horen die er bij horen. Dank je wel alsnog Marina en Ingrid, voor de leuke dag!

Trunkshop Supergoof

Trunkshop Supergoof

10 Reacties to “Zomerstilte, maar geen zomerstop”

  1. Chris 26 juli 2015 bij 14:54 #

    Van harte gefeliciteerd!! Wat een lieve en mooie sokken en cadeau’s! Dat je er maar van geniet.

  2. Ria van Kasteel 26 juli 2015 bij 15:43 #

    Gert je komt pas kijken,qua leeftijd ๐Ÿ˜Š, je bent wel verwend mooi boek en leke lapjes. En dan die sokken van Glenn een schitterend cadeau. Poezenquiltjehelemaal leuk, en de Jacobsladder wordt schitterend. ๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ˜Š๐Ÿ

  3. Ineke 26 juli 2015 bij 18:21 #

    Nou Gert, ik had je al op Facebook gefeliciteerd, maar nogmaals hoera, hoera en hoera๐Ÿ˜‰ Leuke cadeau’s heb je gehad!!! Top.
    Wat wordt je Jacobs Ladder prachtig en je poezequiltje is een schatje.
    Liefs, Ineke

  4. Phyllis 27 juli 2015 bij 07:07 #

    Prachtige Jacob’s Ladder , een van mijn favoriete blokken๐Ÿ˜‰ en wat een leuke poezenblokken worden dat, heel apart die vorm. En allerlei cadeau’s, same here: stoffen en boeken , heerlijk! En Goof’s trunkshow is ook een cadeautje voor jezelf, ben er 2x bij geweest, beide keren genoten!

  5. Yvonne 27 juli 2015 bij 08:57 #

    Mooi wordt je Jacob’s Ladder en die poesjes……ja als poezenmens smelt ik daar natuurlijk van! Enig gewoon,net als die sokken trouwens, daar kom je de winter wel mee door!

  6. Ageeth 27 juli 2015 bij 13:58 #

    Alsnog van Harte Gefeliciteerd! En wat een verwennerij, met het mooie boek, de lapjes en de prachtige sokken. Je Jacob’s Ladder quilt is geweldig mooi aan het worden! En die naaimachinewerkjes? Heb hetzelfde als jij.. bijna nooit geen zin om achter het machien te gaan zitten, maar veel liever ontspannen met een handwerkje. Al moet ik zeggen, dat ik de hexagonnen met de katjes wel erg goed gelukt vind!
    Groetjes van Ageeth

  7. Liesbeth 27 juli 2015 bij 19:48 #

    Nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag! En wat wordt de Jacobs ladder mooi!

  8. Floor 27 juli 2015 bij 20:05 #

    Wat leuk dat je van die mooie sokken vanuit Amerika voor je verjaardag hebt gehad. Zelf gebreid nog wel.
    Gefeliciteerd had ik je al, en je hebt weer een mooi boek bij je verzameling zie ik.
    Je Jacobsladder is echt super vrolijk en dan die katjes….. ben gelijk verliefd op dat stofje!
    Dat wordt een superlief schattig quiltje

  9. Gerard Quak 28 juli 2015 bij 11:16 #

    Prachtig wordt je jacobsladder!
    Leuke cadeautjes. Handgebreide sokken in diverse kleuren zijn natuurlijk een schitterend cadeau. Precies je maat zo te zien op de foto (als het jouw voeten zijn)!

  10. Johanna Zweden 30 juli 2015 bij 10:52 #

    Alsnog van Harte gefeliciteerd
    Wat worden je quilts mooi, ben weg van je poezen quilt
    Zo te zien heb je een heerlijke zomer
    Groetjes uit Zweden en een fijne dag

Geef een reactie

