Rij 5 is gereed

21 Aug

En toen zat er weer een rij aan de quilt: nummer 5 (van 12) Hiermee zit ik nu op 40 blokken, dat is 1120 stukjes.

5 rijen klaar

5 rijen klaar

Ik verbaas mij er nog steeds over hoe leuk ik het vind om aan deze quilt te werken. “Normaal” gesproken houd ik niet zo van herhaling tijdens het naaien, en het maken van steeds dezelfde blokken gaat mij meestal dan ook snel vervelen. Bij deze quilt werk ik bij elk blokje echter met andere stoffen, waardoor het lijkt alsof ieder blokje een nieuw miniquiltje is. Ik werk met allerlei stoffen, zolang de kleuren maar zijn wat ik voor ogen heb. Zo zitten deze schattige bijtjes er in, dit gele stofje met bloemetjes die eigenlijk een beetje “wringt” met de andere stofjes (maar toch prima past), een gele sitsen stof, of een ruitje. Alles kan, vind ik๐Ÿ˜‰

Zelfs de achterkant is mooi om naar te kijken, lekker rommelig met al die naadjes, maar toch ook mooi.

Achterkant

Achterkant

Als je nu zelf ook bezig bent met een quilt uit 1 van de QuiltMania boeken van Willyne Hammerstein, of je vindt haar quilts gewoon erg mooi, dan is het misschien een leuk idee om je aan te melden bij de Nederlandse Facebookgroep van Willyne:

https://www.facebook.com/groups/millefioriquilts/

Tussen het naaien van deze quilt door heb ik ook nog tijd om af en toe wat te lezen. Naast mijn ebooks op de iPad, heb ik recent ook weer een mooie aanvulling gekregen op mijn “stoffige boeken”. Tijdens onze bezoeken aan het V&A Museum in Londen loop ik altijd verlekkerd rond in de museumshop. Zij geven vaak prachtig uitgevoerde boeken uit over diverse tentoonstellingen die vertoond zijn. Tijdens ons laatste bezoek zag ik o.a. een mooi boek over Toiles de Joey stoffen, maar het was toen niet handig om deze mee te nemen. Gelukkig zijn de boeken meestal ook wel in Nederland verkrijgbaar, en ik kreeg dan ook een exemplaar als verlaat verjaarscadeau (feliciteren hoeft niet meer hoor: ik was al een maand geleden jarig๐Ÿ™‚ ) Een interessant boek, wat weer een mooie aanvulling is op mijn eigen kennisbibliotheek.

Toiles de Joey boek

Toiles de Joey boek

6 Reacties to “Rij 5 is gereed”

  1. Phyllis 22 augustus 2015 bij 09:20 #

    Datzelfde had ik ook toen ik mijn JL quilt maakte, het verveelde helemaal niet, steeds weer leuk om te zien hoe een blok van de 2 stoffen die je gekozen hebt, er uiteindelijk uit ziet. En prachtig boek, zeg! Ik loop idd ook altijd het V&A binnen en de shop.. heerlijk.

  2. Marlies Mansveld 22 augustus 2015 bij 11:11 #

    Wat wordt je quilt mooi! Heel mooi zoals je die verschillende stofjes combineert!

  3. Yvonne 22 augustus 2015 bij 11:57 #

    Prachtig geheel zo met al die verschillende stofjes. Heerlijk om je restjes stof op te maken in zo’n quilt lijkt me!

  4. Ineke 22 augustus 2015 bij 18:32 #

    Zo Gert, dat ziet er geweldig uit, zo mooi!!! Zelfs de achterkant๐Ÿ˜‰
    Liefs, Ineke

  5. inge 23 augustus 2015 bij 19:11 #

    al die mooie blokjes maken een schitterende quilt!

  6. Gerard Quak 25 augustus 2015 bij 18:24 #

    Het is nu al een juweel van een quilt! Het boek over Toiles de Joey is helemaal super. Dat wil ik ook dus aanschaffen!

Geef een reactie

