Update eerste vorderingen herenoverhemd

16 Sep

Even een korte update over mijn eerste naaiproject: het herenoverhemd.
De afgelopen 2 weken ben ik al lekker druk geweest op de maandagavonden op de Modevakschool.
Ik werk vanaf een patroon uit een herenkleding special van de KnipMode. Hierin staat een patroon voor een klassiek herenoverhemd. Alle patroondelen heb ik intussen geknipt uit de stof en alles is doorgeslagen met rijggaren. Afgelopen maandag heb ik het eerste onderdeel genaaid: de borstzak zit er op!

Borstzakje

Borstzakje

Als extra accent zit er een klein streepje groene stof in verwerkt. En zojuist heb ik de achterpas en binnenpas aan het achterpand genaaid (dit zijn die stukken die op de schouders zitten en het achterpand met het voorpand verbinden)

Achterpas

Achterpas

In het achterpand zit bovenaan een kleine plooi. Je ziet dat ik voor de binnenpas een andere stof heb gebruikt, dit is dezelfde als in het borstzakje verwerkt zit.

Binnenpas

Binnenpas

Deze stof is ook uit de stoffenserie van Petra Prins en is een Two Tone in de kleur Dark Teal. Deze stof komt later ook nog terug in de staander en als binnenkant van de manchetten.

11 Reacties to “Update eerste vorderingen herenoverhemd”

  1. ingeslaats 16 september 2015 bij 17:19 #

    Wow, goed bezig, man! Dit gaat een pracht overhemd worden, zeker weten!

  2. inge 16 september 2015 bij 18:03 #

    wauw, mooi!

  3. Yvonne 16 september 2015 bij 18:56 #

    Dat ziet er al veelbelovend uit Gert! Het wordt vast een prachtig overhemd dat je met trots zal dragen!

  4. Floor 16 september 2015 bij 19:16 #

    Ziet er echt super uit Gert! Netjes gedaan en leuk die afwijkende kleur er bij, dat maakt het straks helemaal professioneel.
    Dat doorslaan…. jeetje zo heb ik het ook geleerd in een grijs verleden.
    Daarna natuurlijk nooit meer gedaan🙂
    Ben benieuwd hoe het verder gaat.

  5. Annelies 16 september 2015 bij 20:24 #

    Knap hoor. Dat doe ik je niet na.

  6. Martine 17 september 2015 bij 00:46 #

    Gaat mooi worden en helemaal zoals ik het ook geleerd heb. Leuke van zelf iets maken is dat je er ook leuke grapjes in kan verwerken , zoals dat biesje of een plooi.
    Gaat vast je lievelingshemd worden.

  7. Phyllis 17 september 2015 bij 06:43 #

    Ik vind het heel knap en mooie stoffenkeuze! Zal Petra leuk vinden dat haar stoffen ook hiervoor gebruikt worden.

  8. Francien de Klerk 17 september 2015 bij 09:42 #

    Ohhhh wordt mooi Gert en zo keurig genaaid…dit ga je vaak dragen als het klaar is en zul je er veel complimentjes voor krijgen…..:)

  9. Ageeth 17 september 2015 bij 10:06 #

    Mooi gedaan, hoor!!! Echt gaaf, de afwijkende stof voor de binnenpas en het kleine paspeltje langs het borstzakje. Veel werk, he, dat doorslaan…. Maar het gaat een prachtig overhemd worden.
    Groetjes van Ageeth

  10. Anita A 17 september 2015 bij 12:20 #

    Hoi Gert, Dat ziet er goed uit! Ga zo door.

  11. Digna 12 oktober 2015 bij 13:04 #

    Het begin is al veelbelovend! Leuke stof en de contraststof maakt het PROFESSIONEEL!
    En net als Martine en Ageeth zegggen, is het voor mij ook een feest van herkenning, met het “doorsla”-systeem! Zo ooit geleerd en nu kan (en wil) ik het niet meer anders.
    Ik ben benieuwd naar je mouwsplitten😉
    Groeten van Digna

Geef een reactie

