Vakantie Wenen

29 Sep

Vorige week was het even rustig op naai- en handwerkgebied. Dat komt omdat we op dit moment (zomer)vakantie hebben, en we waren vorige week een paar dagen in Wenen.
Net voordat we vertrokken heb ik nog een nieuwe rij blokken aan mijn Jacobs Ladder quilt genaaid. Hiermee ben ik nu met 6 rijen precies op de helft van het middenstuk, er komen dus nog 6 rijen bij en een rand er omheen. Ik heb nu 48 blokken gemaakt, dat zijn 1344 stukjes stof. Afmeting is nu 96 x 72 centimeter.

Op de helft

Op de helft

Door ons verblijf in Wenen heb ik ook 1 naailes gemist, maar deze ga ik nog een keer inhalen. Gisteravond kon ik wel weer naar de les, en ben ik weer een stukje verder gekomen met mijn overhemd De beide voorpanden zitten nu aan het achterpand vast, en de achter- en binnenpas zitten op de plek geregen. Ik kan het overhemd dus nog lang niet dragen, maar er begint al wat vorm in het geheel te komen. Zo leuk om te doen!

Achterpand en voorpanden aan elkaar

Achterpand en voorpanden aan elkaar

Ons verblijf in Wenen was erg mooi. We waren nog niet eerder hier geweest, maar de stad is ons erg goed bevallen. Veel historie en prachtige gebouwen. Als quilter kom je natuurlijk overal inspiratie tegen, zoals in deze vloer in het Kunsthistorisches Museum, bij het Hundertwasserhaus of het dak van de Stephansdom.

Vloer Kunsthistorisches Museum

Vloer Kunsthistorisches Museum

Hundertwasserhaus

Hundertwasserhaus

Stephansdom

Stephansdom

Ik heb nog 1 stoffenwinkel in het centrum bezocht, maar heb daar niets gekocht. De patchworkstoffen waren niet helemaal mijn smaak en de prijzen liggen gelijk aan de prijzen hier. Verder hadden ze ook niet echt stoffen die ik zou willen gebruiken voor een overhemd, dus met lege handen weer naar buiten.
Verder hierbij nog wat foto’s van de stad, zoals het Kunsthistorisches Museum, Schloss Schönbrunn, de Wiener Staatsoper en Schloss Belvedere.

Belvedere

Belvedere

Wiener Staatoper

Wiener Staatoper

Palmenhuis Schönbrunn

Palmenhuis Schönbrunn

Schloss Schönbrunn

Schloss Schönbrunn

Kunsthistorisches Museum

Kunsthistorisches Museum

Hofburg

Hofburg

Ons verblijf in Wenen zit er dus weer op, maar onze vakantie nog niet: nog ongeveer 1,5 week te gaan. Dus ik zal vast nog wel wat kunnen patchen en quilten de komende dagen😉

8 Reacties to “Vakantie Wenen”

  1. Gerard Quak 29 september 2015 bij 15:28 #

    De foto’s van Wenen zijn mooi. Ik ken Wenen helemaal niet, maar het ziet er goed uit. De Jakobsladder quilt wordt prachtig! Je overhemd is Haute-Couture!
    Leuk dat je overal inspiratie voor patchwork kan vinden. Dat hadden wij nou ook in Rome, de vloeren in kerken zijn schitterende patchwork motieven! Niets nieuws op de wereld, alles is al een keer gedaan, denk ik dan soms. Maar het is altijd leuk om geïnspireerd te worden!

  2. Floor 29 september 2015 bij 16:35 #

    Je overhemd begint al op een beetje op een overhemd te lijken. Weet nu al dat het prachtig gaat worden.
    Je Jacobsladder is ook een pracht. Al die kleurtjes, het ziet er zo vrolijk uit!
    Heerlijk om straks onder te gaan liggen en een beetje te dromen van die romantische stad Wenen.
    Geniet nog maar van die 1,5 week rust.

  3. Ineke 29 september 2015 bij 20:41 #

    Prachtig je Jacobs Ladder, prachtig stofjes gebruik je Gert! Succes verder met je naailessen!
    Mooie foto’s heb je gamaakt in Wenen.
    Liefs, Ineke

  4. caro 29 september 2015 bij 22:03 #

    Wenen, na het lezen van mijn blog ga ik dit ook op mijn lijstje zetten.

  5. caro 29 september 2015 bij 22:04 #

    Moet natuurlijk zijn: na het lezen van jouw blog, ga ik Wenen ook op mijn lijstje zetten.

  6. Bep 29 september 2015 bij 22:30 #

    Ik ook hoor Gert, Wenen stAt nog op mijn verlanglijstje, groetjes Bep

  7. Phyllis 1 oktober 2015 bij 08:32 #

    Prachtig, Wenen, staat al een tijdje op mijn lijstje, moet ik echt eens doen, hoor van iedereen die er geweest is enthousiaste verhalen. En je hoeft niet altijd met stoffen terug te komen toch? Je overhemd begint al vorm te krijgen, vind het heel knap. Misschien nog een paar blokjes aan de JL deze vakantie?

  8. Birgitte aka Bietje 1 oktober 2015 bij 14:27 #

    Wenen is geweldig. Ik ben meer van een dorp dan van een stad, maar in Wenen heb ik geroepen dat dit een stad is waar ik wél zou willen wonen. Prachtig om te zien, maar vooral heerlijk relaxed. Niet dat jachtige dat andere steden hebben. Men heeft oog en oor voor elkaar, heerlijk.

Geef een reactie

