Antieke quilts in Amsterdam

2 Okt

Vanmiddag ben ik even op en neer gereisd naar Amsterdam, om daar te genieten van een aantal prachtige antieke quilts. Het echtpaar Polak verzamelt al jarenlang antieke Amerikaanse quilts.
Een deel van hun collectie is op dit moment voor een zeer korte periode te zien op de etage onder het atelier van de heer Polak.
De quilts zijn nog dit weekend en volgend weekend (dus 3, 4, 9, 10 en 11 oktober) te zien, op vrijdag-, zaterdag- en zondagmiddag van 13.00 uur tot 17.00 uur.

Aankondigingsposter

Aankondigingsposter

De toegang is gratis, en de locatie is met het OV prima te bereiken vanaf Amsterdam CS (tramlijnen 1, 2 en 5 stoppen op de Prinsengracht)
Het is geen grote tentoonstelling, maar er hangen wel prachtige quilts! Ik heb mevrouw Polak gevraagd of ik foto’s mocht plaatsen hier, en dat is geen probleem. Ik wil echter ook niet alles weggeven voor de mensen die nog willen gaan, dus ik laat hier slechts 1 quilt zien die ik het allermooiste vond.

Antieke Amerikaanse quilt

Antieke Amerikaanse quilt

De stukjes stof in deze quilt zijn zo ontzettend klein, heel erg mooi en bijzonder.

Detail: wat een kleine stukjes stof!

Detail: wat een kleine stukjes stof!

Wanneer je in de gelegenheid bent om te gaan: ga kijken!

7 Reacties to “Antieke quilts in Amsterdam”

  1. Bep 2 oktober 2015 bij 17:39 #

    Oh Gert wat mooi dat je er geweest bent, ik probeer zondag te gaan , ik heb een deel aleens gezien op een locatie in Westervoort, zo prachtig allemaal,
    gezellig weekend nog,, Bep

  2. Dorry 2 oktober 2015 bij 18:19 #

    oh ik wil ook nog gaan maar wanneer?

  3. Johanna Zweden 3 oktober 2015 bij 08:13 #

    Wat een super dag
    Groetjes uit Zweden en een fijn weekeinden

    Gert ik was in Holland en zat naar een programma te kijken van Gordon, en daar was iemand die zo op je leek, en dezelfde stem had, dat ik dacht dat is Gert!

  4. judith 4 oktober 2015 bij 16:18 #

    Hi Gert, dat is precies de reden waarom ik ook slechts drie quilts heb laten zien. Ik was HELEMAAL weg van de vriendschapsquilt. Wat bijzonder en wat geweldig dat de heer en mevrouw Polak ons hier zomaar op trakteren! Fijne zondag verder.

  5. Caro 5 oktober 2015 bij 07:09 #

    Leuk. Ik hoop ook nog even te kunnen gaan. Maar er is gewoon teveel op quiltgebied. Post je nog wat meer fotos volgende week

  6. Gerard Quak 5 oktober 2015 bij 12:27 #

    Pr

  7. Gerard Quak 5 oktober 2015 bij 12:28 #

    Wat een prachtige quilt. Ik kan onmogelijk “even” naar Amsterdam, dus wacht ik op je volgende foto’s!

Geef een reactie

