Wintertijd: tijd voor een update

25 Okt

Wat vliegt de tijd toch voorbij… Zo heb je (late) zomervakantie in Wenen, en zo gaat de klok weer een uur terug voor de wintertijd.
Op deze pagina was het even wat stil, het gewone leven (lees: werk en dergelijke) gaat ook gewoon door en vraagt ook veel tijd. Tussendoor maak ik natuurlijk altijd wel tijd om iets creatiefs te doen, alleen is het niet altijd even spannend om te laten zien. Maar vandaag vond ik het wel weer tijd worden voor een update.

Zo ben ik nog steeds blokjes aan het maken voor de Jacobs Ladder uit het boek van Willyne Hammerstein, maar om nou elk nieuwe blokje te laten zien wordt ook wat saai. Zodra er weer een grotere vooruitgang te melden is, dan laat ik dat weer zien hier.

Nieuw Jacobs Ladder blokje

Nieuw Jacobs Ladder blokje

En dan heb ik natuurlijk iedere maandagavond cursus bij de Ensaid Modevakschool hier in Utrecht voor mijn herenoverhemd. Ook deze schiet nu heel mooi op. Ik moet alleen de staander en kraag nog vastnaaien aan het overhemd, dan de onderkant en knoopbies netjes vastnaaien en dan kunnen de knoopsgaten er in en de knopen er op. Er zijn ook al wat kleine ingrepen nodig geweest om de pasvorm wat beter te krijg (het patroon was te wijd), maar dat is alleen maar leerzaam. Zo op de hanger ziet het er nog niet zo fraai uit, maar ik zal het eindresultaat zeker laten zien als ik het aan heb.

Herenoverhemd

Herenoverhemd

Verder heb ik mijzelf laatst “toestemming” gegeven om even een klein projectje tussendoor te maken. Ik wilde graag weer eens appliceren met mijn Apliquick staafjes en Sewline lijmpen, en had al een hele tijd een bepaald patroon in mijn hoofd zitten wat ik wil maken. Ik vertel verder nog niets hierover, ik vind het wel leuk om steeds iets nieuws te laten zien hiervan. Voor nu moeten jullie het even doen met dit dorpstafereeltje. Het is in ieder geval een ontwerp van Reiko Kato, maar het staat niet in haar reguliere boeken๐Ÿ™‚

Applicatieproject Reiko Kato

Applicatieproject Reiko Kato

En afgelopen week bracht de postbode nog leuke overzeese post. Ik had namelijk in de USA dit patroon besteld van Bonnie Sullivan/All Throught The Night. Het patroon heet Purrfectly Pieced en er staan 5 katten op. Die kun je als kattenmens toch niet laten liggen? Deze quilt is op moment op een aantal plekken in Nederland ook verkrijgbaar als BOM, alleen ben ik niet zo’n liefhebber van een compleet aangeleverd pakket met stoffen erbij. Ik maak een quilt liever in mijn eigen kleuren, daarom heb ik alleen de patronen besteld. Er was alleen wat mis gegaan met de verzending (ik vond het al zo lang duren, bleek dat Bonnie geen bericht had gehad over mijn betaling) Ter compensatie mocht ik een extra patroon uitzoeken. Hoe lief is dat!? Ik koos voor deze mooie Flower Urn quilt. Altijd leuk om in je hoofd alvast bezig te zijn met nieuwe projecten en ideeรซn๐Ÿ™‚

Purrfectly Pieced

Purrfectly Pieced

6 Reacties to “Wintertijd: tijd voor een update”

  1. Ria van Kasteel 25 oktober 2015 bij 13:38 #

    Dat vind nou ook altijt moeilijk, soms heb je het een week druk met andere zaken ( lees werk๐Ÿ˜ก) en heb je weinig te melden. Maar je blokjes zijn erg mooi, ben benieuwd naar de kattenquilt terzijnertijd. Ook het blokje met de huisjes is schattig, erg leuk om te doen maar ja die zak met tijd kan ik nergens vinden ๐Ÿ˜Š.

    Groetjes van Ria ๐Ÿ˜Š

  2. Floor 25 oktober 2015 bij 19:14 #

    Gezellig blogje Gert. Ben benieuwd hoe je overhemd er uit ziet als je het aan hebt๐Ÿ™‚
    Nieuwe projecten…. altijd leuk en spannend om daar aan te beginnen.
    Er staan op mijn Blogger leeslijst opeens 10 “nieuwe” berichten van jou, vreemd hoor want er zijn 9 oude die al eerder zijn geplaatst, foutje?

  3. Phyllis 26 oktober 2015 bij 07:36 #

    Je bent met veel leuke dingen bezig. Met een blog is het soms inderdaad zo dat je een beetje weinig te melden hebt, omdat je met hetzelfde bezig bent. Ik heb dat nu ook, ben een quilt aan het handquilten, daar kan ik niet iedere keer wat over posten. Maar je doet ook nog andere dingen, vind het maken van een overhemd echt superknap. Zeker een lastig werkstuk om het naaien van kleding mee te beginnen. En leuke patronen. Kan je een tijdje mee vooruit. Je Japanse dorpje wordt heel mooi.

  4. poulien 26 oktober 2015 bij 23:33 #

    O wat wordt dat overhemd super zeg…. heel erg benieuwd hoor!

  5. Gerard Quak 27 oktober 2015 bij 10:23 #

    Ja, ik herken het: langdurig bezig zijn met iets wat je niet steeds weer wilt laten zien omdat dat oninteressant wordt. Maar er zijn er toch nog dingetjes om te laten zien, die wel vermeldenswaardig zijn: je overhemd, het lapje met de huisjes en de kattenprojecten. Altijd leuk om te lezen en te zien.

  6. Martine 27 oktober 2015 bij 23:07 #

    Leuk die huisjes van Reiko. En dat is het plezierige van naailes, deskundige hulp als iets niet helemaal de goede pasvorm heeft. In je eentje kun je daar zo mee knoeien. Wel showen als het af is hoor.

Geef een reactie

