Het is (bijna) Kerst

23 Dec
Ja hoor, Kerst kan beginnen, want de Kerstman is gearriveerd! Tenminste: op mijn Kerstquiltje dan.
Applicaties zijn klaar

Applicaties zijn klaar

Afgelopen week heb ik de laatste applicaties gemaakt: er is nog 1 sneeuwpop bij gekomen, en de Kerstman komt aangevlogen met Rudolph voor zijn arrenslee. Er is ook nog wat meer sneeuw gevallen: iets wat wij hier in Nederland voorlopig nog niet hebbenπŸ˜‰ Het quiltje krijgt een wat vrije vorm, zoals je kunt zien op de volgende foto. De vulling en achterkant zitten er al aan, dus ik kan nu gaan quilten. Een mooi werkje voor tijdens de feestdagen.
Quiltje is gedubbeld

Quiltje is gedubbeld

Om een beetje in de feeststemming te blijven: ik maakte een tijdje geleden deze servet- en bestekhouders. De groen/rode versie maakte ik als cadeautje voor mijn collega’s van Patchworkwinkel Carol Cox. Tijdens ons jaarlijkse Kerstetentje lagen deze bij iedereen naast het bord.
Kerst servet- en bestekhouder

Kerst servet- en bestekhouder

En de andere 2 met o.a. de Kerstmannen maakte ik voor onszelf, en ik stuurde er 2 op naar onze vriend Glenn in New York.
Bestekhouders

Bestekhouders

Van Gisela kreeg ik laatst nog deze foto opgestuurd.
Log Cabin van Gisela

Log Cabin van Gisela

Gisela was 1 van de deelnemers aan de workshop Ronde Vormen die ik een tijd geleden gaf bij De Lindehof in Zalk. Zij heeft er voor gekozen om geen cirkel te maken, maar om de blokken een slag te draaien, waardoor je net weer een ander effect krijgt. In het midden ontstaat dan weer een soort stervorm, wat voor deze periode dan ook wel weer toepasselijk is. Dank voor de foto Gisela, erg mooi om te zien wat je er van gemaakt hebt. Veel succes met het verwerken tot een kussenhoes.
Tot slot van deze posting wil ik alle lezers van mijn blog en Facebookpagina hele fijne feestdagen toewensen de komende tijd. Dank jullie wel voor jullie bezoeken en de leuke en lieve reacties het afgelopen jaar. Geniet van deze dagen, en voor straks wens ik jullie alvast een heel mooi, gezond en creatief 2016 toe!

4 Reacties to “Het is (bijna) Kerst”

  1. Ineke 23 december 2015 bij 15:35 #

    Gert, je bent lekker druk geweest, zo leuk de kerstman tevoorschijn zien komen. En de servethouders zijn erg leuk geworden. Wat een idee!!!
    Ik wens jou en je partner ook hele fijne kerstdagen en een heel gelukkig, gezond en creatief 2016.
    Liefs, Ineke

  2. Floor 23 december 2015 bij 17:15 #

    Zo, jij bent er helemaal klaar voor met al die sneeuwpopjes op je kerstquiltje.
    Leuk die servet- bestekhouders, trouwens dat kerstbord mag er ook zijn.
    Ik wens jullie hele fijne kerstdagen en een gezellige jaarwisseling.
    In januari zien we elkaar wel weer.
    Liefs,
    Floor

  3. Phyllis 27 december 2015 bij 11:10 #

    Vanwege onze trip naar London ben ik een beetje laat met reageren, zijn gisteravond laat pas thuis gekomen. Hoop dat jullie heerlijke Kerstdagen gehad hebben. Wat enig die servet en bestekhouders! Gezellig zo’n etentje met collega’s. Het kerstquiltje wordt erg mooi, je werkt zo netjes! Alvast een goede jaarwisseling toegewenst, de beste wensen voor 2016 en hopelijk tot dan weer een keer!

  4. Johanna Zweden 1 januari 2016 bij 10:34 #

    Vanuit Zweden wensen wij, jullie een heel gelukkig Nieuwjaar en een heel gelukkig en gezond 2016

    Liefs Joke

Geef een reactie

