Give-away!!! “Mag ik een stukje van je shirt?”

31 Jul
Op beurzen, tentoonstellingen en in de winkel waar ik werk krijg ik van quilters vaak te horen “Wat een mooi shirt heb je aan, mag ik daar een stukje van voor in mijn quilt?” Je begrijpt natuurlijk dat ik daar niet aan kan beginnen, want dan had ik nu geen shirt meer in mijn kast hangen. En je snapt natuurlijk ook dat ik al de stoffen van (versleten) shirts zelf houd voor mijn eigen stoffenverzameling🙂
 
Nu heb ik laatst zelf weer een shirt gemaakt, een zomers shirt met korte mouwen van een vrolijke bloemenstof. En hiervan heb ik veel stof over gehouden. De stof is geen “officiële quiltstof” en is dus ook iets breder dan quiltstof, maar de stof is heerlijk soepel en dun. Het lijkt bijna wel Liberty of London stof (alleen weet ik niet welk merk het is)
 
Om iedereen die in het verleden teleurgesteld is door mijn afwijzende antwoord nu toch een beetje tegemoet te komen, heb ik het volgende bedacht: ik ga een give-away organiseren!
 
Ik heb 3x een halve (!) meter van deze stof gesneden, en die ga ik op 3 verschillende plaatsen verloten.
En jij kunt die stof winnen als je wil. Dit kan door te reageren op mijn postings op mijn Facebookpagina, mijn weblog en/of mijn Instagram pagina:
 
 
 
 
Geef in je reactie aan waarom jij denkt deze stof “verdiend” te hebben. Ik trek uit alle reacties volledig willekeurig een winnaar, dus je tekst heeft daarop geen invloed, ik vind het alleen leuk om te lezen wat je schrijft🙂
 
Je kunt dus als je wil op alle 3 de postings reageren, want dan heb je ook meer kans om te winnen. Er komt dus 1 winnaar via Facebook, 1 via mijn blog en 1 via Instagram.
 
Om de lezers die nu nog op vakantie zijn ook een kans te geven, hanteer ik een ruime periode: reageren is mogelijk tot zondag 28 augustus 2016 12:00 uur. Hierna zal ik de loting verrichten en de winnaars bekend maken.
 
Deel dit bericht gerust als je wil: hoe meer deelnemers en reacties, hoe leuker.
 
Veel succes!

15 Reacties to “Give-away!!! “Mag ik een stukje van je shirt?””

  1. Floor 31 juli 2016 bij 12:50 #

    Wat een leuk idee Gert! Zo hoeven we niet stiekem een stukje uit je overhemden te knippen🙂
    Ik vind het ook een beeldig stofje, maar weet nu al dat dit niet bij mijn andere stoffen past, dus laat mij maar niet mee loten.
    Maar vond het toch leuk om een reactie te geven. Er komen er vast heel veel meer, dan heb je lekker wat te lezen.
    Fijne zondag!
    Groetjes,
    Floor

  2. Marja 31 juli 2016 bij 12:55 #

    Wat een leuk idee! Je kunt nu wel zelf je overhemden naaien, maar je moet blijkbaar nog leren, hoeveel stof je nodig hebt voor een bepaald overhemd. ( daar zij ook wel trucjes voor)Maar de liefhebbers van Liberty, waaronder ik, hebben geluk! Ik geloof overigens niet,dat ik dit overhemd al gezien heb?
    Groet
    Marja

    • Gert 31 juli 2016 bij 13:07 #

      Hoi Marja, nee hoor: het is niet dat ik teveel stof heb gekocht hiervoor. Ik had gewoon heel veel van deze stof, en besloot daarna pas om er een overhemd van te maken🙂

  3. Ineke 31 juli 2016 bij 13:22 #

    Liberty stof, nooit gehad in mijn verzameling stofjes, altijd leuk om toch maar te proberen om iets te winnen. Waarom ik het zou willen winnen? Gewoon lekker voor de heb en er mee pronken dat een goede vriend en tevens quilter zo’n zelfgemaakte overhemd heeft😉
    Liefs en fijne zondag verder :*

  4. mara brands 31 juli 2016 bij 13:25 #

    Zo’n mooi stofje Gert, dat wil iedereen toch in haar verzameling tot het moment dat het prachtig in een quilt past!

    • Ineke van den Akker 31 juli 2016 bij 13:33 #

      Wat leuk! Weet je nog dat ik deze week gevallen was in Amsterdam? We waren op weg naar de Albert Cuyp markt. Op zoek naar……de winkel waar ze Liberty stoffen verkochten. Wie zoekt zal vinden.

  5. Sonja de Waal 31 juli 2016 bij 13:50 #

    Beste Gert,
    Of ik de stof verdien? Wie weet.
    Vorig jaar naaide ik voor mijn vier kleindochters een zomerjurkje van soepele bloemetjesstof. Zo’n ouderwets model, aangerimpelde rok met gehaakt bovenstukje. Inmiddels heb ik er een vijfde kleindochter bij ( tel je zegeningen) en wil ik voor haar natuurlijk ook een jurkje maken. Deze stof zou zeer geschikt zijn, en de restjes belanden dan weer in een quilt. Groetjes, Sonja

    • Sonja de Waal 31 juli 2016 bij 13:54 #

      Sorry, dubbele post. Hij reageerde eerst niet. Ik weet niet hoe hem weg te halen.

      • Gert 31 juli 2016 bij 14:09 #

        Kan gebeuren Sonja, ik heb je eerste reactie zojuist verwijderd🙂

  6. Lia 31 juli 2016 bij 18:47 #

    Dat overhemd moet je ook nog eens showen: leuk stofje. Bedankt nog voor jouw tip voor het blokje van de V&A quilt, het is gelukt. De quilt ligt even stil maar die van jou gaat als een speer. Prachtig! Groetjes Lia van den Brand

  7. Anny Boon 1 augustus 2016 bij 12:14 #

    ik lees je blog altijd ook al omdat ,als ik je gezicht zie , het net is of ik naar mijn zoon kijk, je lijkt precies, en het lapje vind ik leuk, gr Anny.

  8. inge 3 augustus 2016 bij 22:04 #

    zomaar, gewoon voor de heb😉

  9. Jacoba 5 augustus 2016 bij 21:55 #

    Het lijkt heel erg op een restje stof dat ik uit de lappenkist van mijn moeder heb bewaard: vintage dus, ’40s, 50’s. Ik vind dat stofje zo mooi dat ik er tot nu nog niets mee heb gedaan ….. Heerlijk die bloemetjes op jouw stof. Idd de sfeer van Liberty. Je overhemd is vast heel leuk geworden. Ben je ook een fan van Liberty stropdassen? Die vind ik heel leuk voor mannen met een effen jas. Misschien kun jij hier ook een das van maken? Nou ja, misschien draag je geen dassen.

  10. Phyllis 6 augustus 2016 bij 16:32 #

    Wat een lief stofje, idd net Liberty. Vind overigens alle stoffen die je voor je overhemden gebruikt enig hoor, geen wonder dat je ze zelf wilde gaan maken, ze zijn enig. En ik blijf het heel knap vinden.

  11. Dolores 21 augustus 2016 bij 23:02 #

    I would love to join in on your giveaway. I can always use more fabric.

Geef een reactie

