EuroPride quilt(top)

7 Aug
De afgelopen 2 weken werd in Amsterdam de jaarlijkse EuroPride gehouden. De EuroPride is een jaarlijkse terugkerend evenement en ieder jaar wordt dit in een andere Europese stad georganiseerd. Tijdens het evenement zijn er diverse activiteiten voor en door de LGBT gemeenschap in Europa, dus het is een evenement voor de lesbo/homo/bi/trans gemeenschap. In Amsterdam werd de EuroPride gisteren afgesloten met de jaarlijkse Canal Parade. Zelf kon ik hier helaas niet bij aanwezig zijn, maar het zal denk ik niemand verbazen dat ik dergelijke evenementen een warm hart toedraag.
Β 
Ter ere van deze EuroPride en Pride in het algemeen, heb ik de afgelopen dagen gewerkt aan een kleine quilt. Ik zag een tijd geleden in een documentaire een afbeelding van 2 harten naast elkaar in de bekende regenboogkleuren. Gelijk toen ik dit zag, dacht ik: dit ga ik ooit in een quilt gebruiken. Afgelopen week besloot ik dit idee verder uit te werken, en dit is het resultaat tot nu toe.
Pride
De top is klaar, nu nog quilten en afwerken. De harten heb ik met reverse applique in de stof gezet, en de letters PRIDE en het kleine hart heb ik er op geappliqueerd. Ik moet in mijn hoofd nog even stoeien met hoe ik het quiltje ga quilten en welke kleur(en) ik daarvoor gebruik.

8 Reacties to “EuroPride quilt(top)”

  1. Phyllis 7 augustus 2016 bij 16:37 #

    Heel geinspireerd en heel creatief. Vind het geheel erg mooi geworden.

  2. Ria van Kasteel 7 augustus 2016 bij 19:22 #

    Heel mooi Gert,weer prachtig gemaakt om dubbel trots op te zijn😊🐝

  3. Floor 7 augustus 2016 bij 19:54 #

    Natuurlijk past zo’n quiltje helemaal bij jou Gert en je hebt het leuk gemaakt met al die kleuren onder elkaar. Jammer dat je er niet bij kon zijn in Amsterdam zaterdag.
    Maar eerlijk gezegd zie ik jou eigenlijk niet zo in je blootje op een boot staan dansen, maar meer als bezoeker, of vergis ik me nou?

    • Gert 7 augustus 2016 bij 20:17 #

      Dank voor je reactie Floor en de complimenten, ik ben er zelf ook erg tevreden over. Als ik zaterdag was gegaan, dan was ik inderdaad als bezoeker gegaan. Hoewel ik nog wel wil opmerken dat “in je blootje” op een boot helaas nog steeds zo’n hardnekkig beeld is wat bij veel mensen bestaat, en wat in mijn ogen niet klopt. Dit beeld wordt ook maar al te graag in stand gehouden door b.v. de media. Natuurlijk, er zijn schaars geklede mannen en vrouwen te zien, waar ik zelf geen probleem mee heb, maar is dat ook niet het geval tijdens b.v. het Zomercarnaval in Rotterdam? Er doen aan de parade ongeveer 80 boten mee, die absoluut niet allemaal bloot aan boord hebben. Zo voer er bijvoorbeeld een 75+ boot mee, die aandacht vroegen voor de problemen van oudere homoseksuelen en lesbiennes in bejaardenhuizen. Het is toch geweldig dat dit onder de aandacht gebracht wordt tijdens een dergelijk festijn? Je zult mij inderdaad niet snel in mijn blootje op een boot zien, maar ik zeg ook niet dat ik helemaal nooit op een boot zal staan.

  4. Yvonne 7 augustus 2016 bij 20:48 #

    Prachtig quiltje! Wat was het weer een feest daar in Amsterdam. Ooit wil ik toch ook eens gaan om die parade met eigen ogen te zien!

  5. Quiltingmieke 8 augustus 2016 bij 10:29 #

    Piep

    Wat leuk “jouw quiltje”
    Zou ook een toffe batch (broche) kunnen zijn
    In een kleine versie
    Knuf

  6. Anny Boon 8 augustus 2016 bij 17:04 #

    Hoi Gert, heel mooi die harten . Mijn zoon woont ook in amsterdam en is homo. Ik denk dat ik ook zoiets ga maken voor hem. benieuwd wat hij zal zeggen. Meestal als ik voorstel voor hem een mooie quilt te maken, kijkt hij me aan of ik niet wijs ben. dat word lachen gr Anny.

  7. Gerard Quak 18 augustus 2016 bij 12:51 #

    Helemaal goed passend bij de pride-show.
    Misschien kun je er volgend jaar mee gaan zwaaien op een klein bootje ( eventueel in passend kostuumpje inplaats van in je blootje) achter een grotere boot aan of zo…

Geef een reactie

