Plannen voor dit jaar en het nieuwe jaar

19 Dec
Zo langzaamaan maken we ons allemaal al weer op voor het einde van het jaar. Nog even en dan is het Kerst, en dan is het ook zo alweer oudjaarsdag. Op quiltgebied ben ik momenteel bezig om nog in ieder geval 1 project af te krijgen voor het eind van het jaar. Ik ben volop aan het quilten aan mijn Jinny Beyer quilt. Op de foto ben ik nog bezig met de blokken in het midden, maar op dit moment is het middenstuk al klaar en ben ik met de rand bezig. Met een beetje doorwerken moet het lukken om de quilt dit jaar af te maken.
En een nieuw jaar vraagt natuurlijk ook om nieuwe plannen. Ik ben in 2017 van plan om door te werken aan mijn nog liggende projecten, maar daarnaast mag ik ook aan een nieuw project starten. Ik heb mij aangemeld voor de nieuwe BOM (Block Of the Month) van de Australische ontwerpster Sarah Fielke. De quilt die we gaan maken heet “Down The Rabbit Hole” en iedere maand komt er een nieuw deel bij. Het is een medallionquilt met applicatie en patchwork. Als je je aanmeldt, krijg je ook toegang tot de “geheime” Facebookgroep en een speciale internetpagina. Op de FB pagina kun je je vorderingen delen met alle andere deelnemers en op de internetpagina deelt Sarah haar tips door middel van blogpostings en Youtube filmpjes speciaal voor dit project. Afgelopen week hebben we de eerste informatie ontvangen, waarin we o.a. uitleg krijgen over alle benodigdheden en hoeveelheid stof. Op 31 januari ontvangen we het eerste deel, dus ik moet nog even geduld hebben. Tot die tijd kan ik mij vermaken met het inkleuren van de schetstekening, om zo een beetje een idee te krijgen hoe het zou kunnen worden.
Ik heb nog geen definitieve keuzes gemaakt over de stoffen waarmee ik ga werken, ik heb alleen de achtergrondstof besteld, en ik wil deze rose stippenstof er ook in hebben. Ik denk dat ik per deel ga bedenken welke stoffen ik ga gebruiken, het zal in ieder geval een kleurige quilt moeten worden.
Heerlijk om alvast weer te kunnen denken over een nieuw project ๐Ÿ™‚
8 Reacties to “Plannen voor dit jaar en het nieuwe jaar”

  1. Caroline 19 december 2016 bij 17:07 #

    Leuk, ik doe (samen met drie anderen) ook mee aan de BOM! Ik hoop mee te kunnen genieten van jouw keuzes en vorderingen.

  2. Floor 19 december 2016 bij 19:02 #

    Je bent lekker bezig met quilten Gert. Een nieuw project… altijd leuk om je op te verheugen.
    Het plaatje ziet er gezellig uit, lijkt me wel een klein quiltje worden, maar misschien lijkt dat maar zo.
    Fijne kerstdagen gewenst.
    Groetjes,
    Floor

  3. Ria van Kasteel 19 december 2016 bij 21:19 #

    Elk jaar heb ik goede voornemens, maar in januari gaat het al mis 2 nieuwe projecten๐Ÿ˜Š๐Ÿค—๐Ÿค—๐Ÿค—๐Ÿค—๐Ÿค— ach een beetje variatie kan geen kwaad. Als we maar lol hebben, ik ben benieuwd wat het bij jouw gaat worden. ๐ŸŽ…

  4. Yvonne 20 december 2016 bij 07:42 #

    Prima plannen Gert! Oude dingen afmaken en ook weer een spannend nieuw project, zo blijf je goed in (quilt) balans! Fijne dagen gewenst!

  5. Phyllis 21 december 2016 bij 07:09 #

    Heerlijk, een nieuw jaar met nieuwe plannen!

  6. Ageeth 21 december 2016 bij 10:15 #

    Je bent echt goed bezig met het handquilten, en het wordt prachtig! En wat een mooi nieuw project voor 2017! Ik ga het heel graag bij je volgen.
    Heel gezellige Kerstdagen gewenst en een mooi, gezond en creatief 2017!
    Groetjes van Ageeth.

  7. Evelyne 21 december 2016 bij 21:20 #

    Ik heb me ook opgegeven voor de Rabbit Hole van Sarah Fielke.Ik wil er ook een kleurige quilt van gaan maken.

    fijne feestdagen met misschien nog wat steekjes.

    groetjes,
    Evelyne

  8. Evelyne 22 december 2016 bij 00:15 #

    Hi Gert ben ik nog een X. Ook leuk misschien om de poezen stof van Tula Pink die uitkomt in te gebruiken ,wil ik gaan doen. Ik wissel de konijntjes om voor poezen, omdat ik zelf poezen heb, vind ik dat toepasselijker. Ik ga alvast kleuren jij ook? Fijne feestdagen en groetjes,
    Evelyne

Geef een reactie

