Vorderingen Patterns of Victoria Albert Museum Quilt

15 Jan
In afwachting van de start van de BOM “Down the Rabbit Hole” van Sarah Fielke (deel 1 komt op 31 januari) ben ik momenteel bezig met nieuwe blokken van de Patterns of Victoria Albert Museum Quilt van Yoko Saito. Ik liet in de vorige posting al een blok in wording zien, en deze is intussen klaar en zit aan de andere blokken vast. Ik ben nu met het 2e blok bezig, ik moet dit blok totaal 4x maken. Het is veel werk, want er zitten enorm veel kleine stukjes in, maar over het resultaat ben ik erg tevreden.
Ik heb laatst alle losse onderdelen die klaar zijn uitgelegd op bed, om een beetje een beeld te krijgen hoever ik nu ben. Het kost wat moeite om alles op de foto te krijgen, maar als ik op een stoel ga staan en mijn telefoon/camera omhoog houd tegen het plafond, krijg ik bijna alles er op ๐Ÿ™‚
Nogย veel lege plekken in de quilt, maar toch schiet het ook al lekker op. Het is een quilt met veel blokken waar veel tijd in gaat zitten, maar nog steeds zo leuk om te doen. Intussen zijn er meer mensen gestart met deze quilt en zie ik regelmatig vorderingen op Facebook voorbij komen in weer heel andere kleurstellingen. Erg leuk om te zien.
ย 
Helaas vandaag even geen naald en draad voor mij, gisteren een klein ongelukje gehad: een botsing tussen mijn duim en een open rolmes, waarbij het rolmes gewonnen heeft ๐Ÿ˜‰ Een naald vasthouden met een grote pleister op je duim werkt niet echt, dus vandaag maar even wat anders doen.
9 Reacties to “Vorderingen Patterns of Victoria Albert Museum Quilt”

  1. Ineke Hulzebos 15 januari 2017 bij 16:50 #

    Ai, dat is niet prettig, zo’n rolmes kan pijnlijke blessures veroorzaken.
    Maar wat heb je al veel blokken klaar, prachtig!
    Fijne avond

  2. Miep Van Leeuwen 15 januari 2017 bij 17:16 #

    Wat wordt ie prachtig, Gert! Ik blijf er naar kijken en zie elke keer weer iets anders moois. Compliment voor je stofkeuze!

  3. helen 15 januari 2017 bij 19:00 #

    Oh, these fabrics are really beautiful!! And it’s very well sewn! ๐Ÿ™‚
    Take care of your thumb!
    Best wishes!

  4. Floor 15 januari 2017 bij 19:27 #

    Oei! Dat heeft vast erg veel pijn gedaan Gert! In de winkel gebruiken jullie nog wel een rolmes dat automatisch weer sluit. Hopelijk heelt het snel, kan je weer verder met je mooie quilt. Wat wordt ie groot zeg. Fotograferen wordt dan wel heel moeilijk.
    Nog een paar weekjes, dan kan je met de felle kleurtjes aan te slag.
    Groetjes,
    Floor

  5. Ageeth 15 januari 2017 bij 23:08 #

    Oohhhh, wat ben je al ver, en wat wordt hij supermooi, deze quilt! En dan ook allemaal nog van die tijdrovende blokken. Je hebt ze perfect gemaakt! Sterkte met je gewonde duim; dat zal pijnlijk zijn geweest. Hopelijk kun je weer snel wat doen met naald en draad.
    Groetjes van Ageeth.

  6. Phyllis 16 januari 2017 bij 08:20 #

    Wat wordt dat een bijzondere en bijzonder mooie quilt. Inderdaad heel veel werk, maar zo de moeite waard. Klinkt een beetje bloederig, die botsing tussen duim en rolmes, sterkte ermee.

  7. judith 16 januari 2017 bij 22:41 #

    Tja dat gevecht tussen rolmes en vinger heb ik ook al eens verloren. Brr, niet meer aan denken en op een dag is het weer geheeld. Mooi je quilt, dat is toch ook echt een HELE klus, ziet er prachtig gepatched uit.

  8. judith 16 januari 2017 bij 22:42 #

    Oh ja, vergeet ik nog een ding te zeggen, BETERSCHAP natuurlijk.

  9. Elle 17 januari 2017 bij 14:49 #

    Deze quilt van jou wil ik ooit in het echt zien, ik vind hem zo prachtig.
    Groetjes Elle

Geef een reactie

