Deel 2 van de BOM, Tula Pink en Yoko Saito blok

12 Mrt
Alle deelnemers aan de BOM “Down the Rabbit Hole” van Sarah Fielke hebben intussen het tweede deel ontvangen. Ik ben hier intussen klaar mee, en kijk al weer vol spanning uit naar deel 3. Deze keer hebben we de bloemen geappliqueerd door een kleine cirkel op een grote cirkel te naaien. Het is een bonte bloementuin geworden bij mij πŸ˜‰
Verder heb ik de grote cirkel in het midden verder afgewerkt door middel van biasband. Ik heb hiervoor geel/wit gestreepte stof gebruikt, die heb ik schuin van draad gesneden en vervolgens rondom geappliqueerd. Ik vind het mooi om te zien hoe deze gestreepte stof dan rondloopt rond de cirkel.
En omdat de BOM Down the Rabbit Hole heet, wil ik op diverse plekken in de quilt wat “verborgen” konijnen stoppen (met hier en daar misschien een haas πŸ˜‰ ) De achtergrondstof waarop ik nu werk heeft natuurlijk konijnen in de print zitten. Maar ook in de bloemen en in het midden van de quilt zit een konijn. De cirkel in het midden naai ik later vast, als ik de stof aan de achterkant heb weggeknipt.
Nog meer kleurig nieuws: eindelijk is de Tula Pink stof met de katten in Nederland verkrijgbaar! In november 2016 zag ik hiervan een eerste plaatje, alleen duurde het nog even voordat deze stof in NL verkrijgbaar was. Ik schreef er toen ook een kort stukje over.
Van de poezenstof en de oranje stof met kattenogen-print ga ik een herenshirt met korte mouwen maken (de kattenogen gebruik ik als accentstof voor de knoopbies en de staander van de boord) De stof met de blikjes kattenvoer is ook zo geweldig, daarvan wil ik *ooit* een tas maken. Het patroon hiervoor heb ik al in huis, alleen start ik daar nog niet mee. En de groene stof gebruik ik in de BOM voor bladeren.
Nu zullen er vast lezers zijn die denken: is die Gert nu helemaal van zijn geloof gevallen en maakt hij nu alleen nog maar hele kleurige dingen?
Nee hoor, ik val ook zo weer terug op mijn andere liefde, namelijk de Japanse stoffen. Zo heb ik weer een nieuw blok gemaakt voor de Patterns of Victoria Albert Museum Quilt van Yoko Saito.
Er moeten in totaal 4 van deze huizenblokken gemaakt worden. Ik had alleen geen zin om een vogeltje van ongeveer 2 cm op de schoorsteen te appliqueren, dus ik heb daarvoor een houten button gebruikt van een vogel.
6 Reacties to “Deel 2 van de BOM, Tula Pink en Yoko Saito blok”

  1. judith 12 maart 2017 bij 14:52 #

    Geen zin in een priegel vogel snap ik helemaal! De knoop is minstens zo leuk. Wat is jouw rabbit hole ook super goed gelukt. Oh met wat extra tijd…….. fijne zondag nog,

  2. Evelyne 12 maart 2017 bij 17:47 #

    Hi Gert, helemaal te gek jou Rabbit Hole! Ook ik heb hier en daar een konijn/haas stofje gebruikt, ik moet alleen de bias rond de cirkel nog doen , dan is het voor mij ook wachten op deel 3.
    Fijne zondag en tot blogs
    Evelyne

  3. Ineke Hulzebos 12 maart 2017 bij 18:10 #

    Wat een prachtig blok Gert, vooral met die haasjes en konijntjes! En dat gepriegel met een klein vogeltje, dat begrijp ik, heb net van mijn Bride and Bloom blok, de handjes van de bruid ge-appliceerd. Dat was ook een gepriegel.
    Fijne week

  4. Jane In Cumbria 12 maart 2017 bij 22:23 #

    Jouw werk wordt gewoon steeds mooier!!!

  5. Sonja de Waal 13 maart 2017 bij 09:29 #

    Ik kan me goed voorstellen dat je zin hebt in frisse kleuren, met het voorjaar in aantocht. Erg leuk, down the rabbit hole! Maar de japanse stoffen blijven trekken natuurlijk. Grappig dat jij ook zo’n houten knoopje in je quilt verwerkt. Dat heb ik pas gedaan bij mijn servieskast die net af is. ( je raad het al: een olifantje πŸ˜€) Veel plezier mer het maken van deze geweldige quilts.

  6. Floor 13 maart 2017 bij 11:29 #

    Ondanks dat ik zelf niet van felle kleuren hou, vind ik het toch heel mooi, dat middenstuk van de bom.
    Erg leuk ook die konijnenstofjes.
    En dan dat kattenstofje voor een shirt! Ik zie het al helemaal voor me, je gaat opvallen!
    Houten vogeltje gebruiken is reuze handig, scheelt een hele hoop gepruts.
    Groetjes,
    Floor

Geef een reactie

