Jen Kingwell in Woerden

5 Apr
In mijn vorige posting schreef ik dat er allemaal leuke dingen aan zitten te komen op quiltgebied de komende tijd. Toen ik het stukje gepost had, bedacht ik mij dat ik 1 uitje vergeten was, namelijk de show & tell van de Australische quiltster Jen Kingwell. Vandaag (woensdag) was het zover. Vanochtend al lekker op tijd in de trein op weg naar Woerden, naar Margreet Ottoย Om 10 uur begon de eerste groep aan de show & tell, er worden er 3 gegeven vandaag. Ik had Jen nog nooit eerder gezien, maar ben “fan” geworden van haar en haar werk ๐Ÿ˜‰ Zij kan boeiend vertellen over haar quiltcarriere en haar quilts. Het Australische accent vind ik ook altijd erg leuk om te horen.
Veel mooie quilts werden getoond, en wat vooral opvalt in haar werk is haar stof- en kleurgebruik. Ik heb er veel van geleerd, en haar manier van werken was voor mij echt wel een eye-opener.
Vaak zijn we gewend om in onze quilts alles keurig op elkaar af te stemmen: kleuren bij elkaar passend, juiste thema, patronen die bij elkaar passen. Jen werkt veel met felle kleuren en gebruikt van alles door elkaar heen: Kaffe Fassett, Liberty stoffen, Japanse prints, reproductiestoffen. Alles past bij elkaar, en dat is een stap die ik zeker eens wil maken. Ik doe het nu al een beetje bij de Sarah Fielke BOM, maar wil dit zeker uitbreiden.
Na afloop was er nog volop mogelijkheid om even nader kennis te maken, en natuurlijk wilde ik met haar op de foto ๐Ÿ™‚
Ik sloot de ochtend af met een handtekening in haar boek, en met een hoofd vol kleuren en inspiratie ging ik weer terug naar huis.
Als je Jen en haar quilts ook nog wil zien: komend weekend zijn haar quilts te zien op de Patchwork & Quiltdagen in Rijswijk.
7 Reacties to “Jen Kingwell in Woerden”

  1. Ria van Kasteel 5 april 2017 bij 15:42 #

    Geweldig leuk uitje, mooie kleurige quilts maakt ze. Ik vind het altijd een beetje moeilijk om zonder struktuur te werken. De workshop van Betty Prins was er ook zo’n eentje.

    Geniet lekker na, groetjes Ria๐Ÿ˜Š๐Ÿ๐Ÿ€

  2. Phyllis 6 april 2017 bij 07:31 #

    Wat enig allemaal, gave quilts en Jen lijkt me een vrolijk mens. Dat zie je op de foto en zeker ook in haar quilts. Vind haar stoffenkeuze en stoffenseries heel bijzonder en leuk, zo jammer dat ik dit weekend niet naar Rijswijk kan komen…….

  3. nicolette 6 april 2017 bij 07:57 #

    Wat was het een leuke lezing he? Ik zat helaas een beetje achteraan, dus fotoโ€™s maken lukte niet, maar dat hoop ik zaterdag tijdens de beurs in Rijswijk te doen. En dan heb ik โ€˜s middags nog een workshop van Jen. Ik heb er echt zin in! Sta jij bij Carol Cox op de beurs?

  4. Floor 6 april 2017 bij 12:22 #

    Heb op verschillende blogs haar mooie quilts al voorbij zien komen.
    Gedurfd om alles door elkaar te gebruiken. Jij kunt dat vast wel, maar ik durft het niet, vind het vaak te onrustig.
    Maar jij hebt vast alweer een nieuw plan voor een quilt in je hoofd ๐Ÿ™‚
    Groetjes,
    Floor

  5. Evelyne 6 april 2017 bij 21:25 #

    Mooie quilts laat je zien. Liberty en Kaffe stoffen en reproductie heb ik door elkaar in mijn sterren quilt gebruikt. Prima combi vind ik. Leuk liberty overhemd heb je aan!

    fijne week en groetjes,
    Evelyne

  6. melo Greta 8 april 2017 bij 18:27 #

    Ik was in haar winkel in Australiรซ en kocht meerdere patronen . Haar boek met haar handtekening heb ik al een tijdje in mijn bezit. Kocht ik in Oslo. Ik maakte reeds 1 quilt van haar. Het is inderdaad durven . Ben nu aan een tweede begonnen ,niet uit haar boek, maar een ander patroon van haar , kocht ik in haar shop.
    Genieten.

  7. Cloudy Wishes 18 april 2017 bij 11:23 #

    It’s a beautiful creation xx Amanda

Geef een reactie

