BOM deel 5, SteamPunk en gewonnen prijs

9 Jun
Goed, intussen zijn we alweer bijna een maand verder sinds de laatste posting hier. Soms neemt “het gewone leven” (jawel, ik heb ook nog een leven naast de quiltwereld πŸ˜‰ ) ook tijd in beslag en komt het er niet altijd van om iets te schrijven.
Ik heb wel weer van alles om te laten zien, dus hier komt ‘ie.
Met de BOM Down the Rabbit Hole van Sarah Fielke zijn we aangekomen bij maand 5. De vorige maand maakten we de randen met huisjes en dat was behoorlijk veel werk. Om het deze maand iets rustiger te hebben en om mensen de kans te geven om bij te komen/blijven, is het deel van deze maand wat minder qua werk. Er moeten deze maand 4 hoekblokken gemaakt worden, zodat deze aan de 2 nog losse rijen met huizen genaaid kunnen worden.
Tot slot komt er nog een smalle strook stof om het geheel.Het begint al een behoorlijk groot geheel te worden, we zijn nu op een grootte aangekomen van 40,5×40,5 inch (oftewel: ongeveer 103×103 cm)
Geheel toevallig liep ik laatst zomaar tegen deze super toepasselijke quiltsjabloon aan, met vrolijke konijnen (of hazen?) er op. De quilt heet natuurlijk Down the Rabbit Hole, en er worden later ook nog enorme konijnen op geappliqueerd. Hoe leuk is het dan om dit sjabloon te gebruiken om te quilten!?
Wat ik de vorige keer al schreef: als mijn huiswerk van de maand klaar is, mag ik van mijzelf gaan doen wat ik wil. Voor de afgelopen periode betekende dit: meer blokken maken voor een SteamPunk quilt van Jen Kingwell. Zo enorm leuk om deze blokken te maken. Ronde vormen naaien met de hand vind ik erg leuk om te doen, en ik kan heel veel van mijn “gekke stofjes” hierin verwerken.
Ik heb ook al besloten wat ik als sashing tussen de blokken wil gaan doen. Ik heb namelijk geen zin om eerst alle blokken te naaien, en vervolgens alle sashings ertussen te naaien. Ik ken mijzelf: ik raak dan erg snel verveeld, waardoor het snel weer een UFO wordt. Om dat te voorkomen, naai ik aan ieder blok gelijk de sashing. In eerste instantie ging ik voor de blauw-groene stof, omdat ik die kleur helemaal geweldig vind. Ik was alleen bang dat dit misschien net iets te donker zou worden. Daarom zet ik op ieder kruispunt een lichtgroen hoekblokje, om het geheel een beetje te breken. Ik ben er erg tevreden over. Voorlopig kan ik nog wel even vooruit, want er komen rond de 40 blokken in de quilt.
Je herinnert je vast nog wel dat ik een tijdje geleden een prijs heb gewonnen met de tas van SewSweetness. De prijs was een waardebon van 100 dollar, te besteden op de website van ByAnnie.com. Het was nog best lastig om te kiezen, want er staat veel leuks op deze site. Uiteindelijk heb ik toch een keus kunnen maken, en deze week kwam het pakketje binnen. Ik heb 8 mooie patronen voor diverse soorten tassen uitgezocht, 2 kleuren met gaatjesstof, die bij veel tassen gebruikt wordt, en een lange rits. Helemaal top, toch!?
Klein minpuntje was alleen dat de douane het pakje ook interessant vond, waardoor ik ruim 30 euro aan invoerrechten en belasting mocht betalen. Tja, kleine dingen houd je toch… πŸ˜‰
3 Reacties to “BOM deel 5, SteamPunk en gewonnen prijs”

  1. Ria van Kasteel 9 juni 2017 bij 13:34 #

    Er is weer heel wat gebeurd zo te zien, geweldige quiltstencils, moet gelijk doen want als je moet gaan zoeken vind je ze nooit meer terug. Lekkere vrolijke kleurn voor de hoekblokken. Ook de shasings zijn weer goed geschoten maakt een vrolijk geheel. Jammer dat de douane wilde verdienen, altijd zuur, ze hadden het misschien beter als gift kunnen verzenden, maar je kan weer even vooruit😊.

    Groetjes van RiaπŸ˜ŠπŸβ˜€οΈ

  2. Floor 10 juni 2017 bij 10:16 #

    Wat jammer van je prijs dat er 30 euro aan belasting en invoerrechten vanaf ging.
    Ik hoor zo vaak dat mensen van alles kopen in Amerika, maar die ene keer dat ik het gedaan had moest ik meer bijbetalen dan dat de inhoud van het pakje had gekost, dus nooit meer…
    Maar als ik het zo zie ga je toch een heuse tasenlijn opzetten πŸ™‚
    Wat enig die quiltmallen van konijntjes!!!! Bij Maria gekocht?
    Moet ik toch ook eens kijken πŸ™‚
    Je gaat lekker met je ronde vormen, wordt mooi die blokjes zo aan elkaar.

  3. Phyllis 12 juni 2017 bij 19:37 #

    Wat een geweldig quilt template voor deze quilt in wording, helemaal perfect. Je projecten gaan lekker…. goh… heb jij nog een leven naast de quiltwereld πŸ˜‰

Geef een reactie

