Kindernaaimachine uit de USSR

2 Aug
Vandaag was ik samen met mijn lief en schoonmama een dagje naar Breda. Gewoon, voor de gezelligheid, wat bijkletsen, wat winkelen en natuurlijk koffie drinken en lekker lunchen. Op de Grote Markt was een kleine rommelmarkt (slechts een paar kraampjes), maar toen we er naartoe liepen zag mijn lief als eerste gelijk deze beauty staan. Het is een oude kindernaaimachine, gemaakt in de USSR. Geen idee hoe oud deze is, maar ik kom op internet exemplaren tegen variรซrend tussen 1950 en 1970. Maakt ook niet uit… De machine ziet er prima uit, weinig tot geen beschadigingen en met de originele doos erbij. Echt super dat ik hier zo onverwachts tegenaan liep. Ik moet nog testen of de machine ook nog echt kan naaien, maar dat maakt ook niet zoveel uit: ik ga deze toch niet gebruiken om mee te werken, het is echt voor de sier.
Ik heb het machientje intussen al afgestoft en gepoetst en een mooi plekje gezocht op de vensterbank in de woonkamer. Wie weet, de start van een verzameling? ๐Ÿ˜‰
6 Reacties to “Kindernaaimachine uit de USSR”

  1. Ria van Kasteel 2 augustus 2017 bij 20:49 #

    Deze ziet er zeker goed uit, leuke decoratie โ˜€๏ธ๐Ÿ˜Š๐Ÿ

  2. Inge Slaats 2 augustus 2017 bij 21:04 #

    Wat een plaatje! Geluksvogel!

  3. Sonja de Waal-Snijder 2 augustus 2017 bij 21:45 #

    Wat een leuke, en een prachtige kleur.

  4. Floor 2 augustus 2017 bij 23:21 #

    Leuk machientje Gert, ik heb deze ook. Naait wel, maar omdat er geen spoel in zit (dat zit nooit in deze machientjes) kan je het stiksel er ook zo weer uittrekken. Maar voor de sier is ie leuk toch?
    Groetjes,
    Floor

  5. Phyllis 3 augustus 2017 bij 07:00 #

    Het is echt een schatje, wat een leuke vondst.

  6. trabizabidoo 7 oktober 2017 bij 22:34 #

    hey hey, ik heb juist hetzelfde machientje ook ergens gevonden op een marktje !! ik ben er ook zo blij mee ! wel gek, er zit juist hetzelfde garenklosje op ? zou er ooit wel al eens mee gestikt zijn vraag ik me af ๐Ÿ˜‰ veel plezier ermee ( ik wilde hier een foto posten maar het lukt me niet, ik heb nog niet zo lang wordpress, je vind hem op men blog onder Tinnydress ๐Ÿ˜‰

Geef een reactie

