Tips gezocht voor Festival of Quilts in Birmingham

9 Aug
Nog even en dan gaat in Birmingham/U.K. weer het jaarlijkse Festival of Quilts van start. Hoewel ik intussen al weer een paar jaartjes “meedraai” in de quiltwereld en regelmatig beurzen bezoek, ben ik nog nooit in het buitenland naar een quilt tentoonstelling/beurs geweest. Mijn grootste droom is om ooit in januari naar Japan te gaan naar de grote beurs in de Tokyo Dome, maar daarvoor liggen de kosten ietsjes hoger 😉
 
Nu lijkt mij de beurs in Birmingham ook bijzonder leuk om eens te bezoeken. Ik weet dat er in o.a. Frankrijk ook meerdere beurzen zijn die de moeite waard zijn, maar als “start” voor een buitenlandse beurs zou ik Birmingham willen doen. Dat komt ook omdat ik mij in het Engels prima kan redden, maar geen woord Frans spreek. En Birmingham is goed bereikbaar vanuit Nederland.
 
Nu gaat het dit jaar niet gebeuren, omdat de beurs deze week al is, en ik ook geen vakantie heb op dit moment. Maar wellicht is dit iets voor volgend jaar?
 
Nu heb ik al even wat zitten zoeken, en ik zie dat vliegen naar Birmingham best te doen is, zowel qua tijd als prijs. Ik ga het liefst vliegen, omdat ik niet van (lange) busreizen houd, en met de trein ben je ook nog een flinke tijd onderweg. Dus: vliegen!
De entree valt ook nog best mee, ook als je meerdere dagen zou willen gaan.
 
Nu ben ik alleen op zoek naar ervaringen voor wat betreft hotels en vervoer van/naar het NEC, airport, hotel etc.
Ik heb wel eens gehoord dat er bij de airport en het NEC ook hotels liggen die prima zijn, alleen als je b.v. ’s avonds iets wil eten in Birmingham, dan is dit weer niet dichtbij.
 
Wie wil zijn/haar ervaringen met een verblijf in Birmingham en een bezoek aan het Festival of Quilts hier met mij delen? Ik ben dus vooral op zoek naar tips omtrent goede hotels, tips over het dagelijks vervoer naar het NEC en natuurlijk andere dingen waar ik op zou moeten letten. Zijn 2 volledige beursdagen voldoende om alles goed te kunnen zien? Dus b.v. woensdag vliegen, donderdag  + vrijdag beurs en zaterdag weer terugvliegen?
 
Als ik ga, ga ik wel op eigen gelegenheid, dus niet via een georganiseerde reis of via een groepsreis.
 
Als je tips hebt, dan hoor ik die graag 🙂
5 Reacties to “Tips gezocht voor Festival of Quilts in Birmingham”

  1. Ria van Kasteel 9 augustus 2017 bij 22:33 #

    Birmingham is goed te doen, wij zijn met een quiltreis via het gilde geweest dus we gingen met de bus heen en weer en aten in Birmingham. Als je gaat vliegen en je gaat maar twee dagen kun je het beste een hotel op het vliegveld nemen, en rondom de beurs zijn ook eethuisjes. Een paar van onze bee hebben dit ook gedaan en dat beviel goed. 😊🐝

  2. Simone 10 augustus 2017 bij 07:47 #

    Vliegen is prima te doen, wij gaan op donderdagochtend heen en zondagavond terug. Vanaf het vliegveld met de monorail en benenwagen naar het NEC. Koffer in de garderobe en naar de beurs. Eind van de middag haal je je koffer op en met de pendelbus naar je hotel, wij verblijven al jaren in de Holiday Inn Express. Daarnaast is een pub waar je goed kunt eten. We gaan meestal ook een dagje naar Birmingham zelf. Als je nog vragen hebt mail me maar. Ik ga altijd in de even jaren en heb voor volgend jaar al vrij gevraagd😇

  3. Hein Ragas 10 augustus 2017 bij 10:52 #

    Oh, ben wel benieuwd. Niet omdat ik naar het Festival of Quilts wil, maar omdat de UK Games Expo op dezelfde locatie gehouden wordt…

  4. Elle 11 augustus 2017 bij 22:43 #

    Hoi Gert, De beurs is geweldig en echt de moeite waard. Als je ’s ochtends vliegt, kun je meteen door naar de beurs, je kunt je koffer bewaakt wegzetten in een garderobe. Wij zaten in een B&B op ongeveer 10-15 km afstand. Dat was 8 pond per keer met de taxi van deur tot deur. Dat was handig.
    Twee dagen beurs is okee. Wij hebben drie dagen beurs gedaan omdat we niet zoveel zin hadden om Birmingham in te gaan. Ook de derde dag hebben we ons nog prima vermaakt. Het is zo groot en het is ook leuk om nog even langs je favoriete werken te lopen.
    Groeten Elle

  5. Lon Planjer 19 augustus 2017 bij 16:24 #

    Beste Gert,
    Als trouwe fan van jouw blog, hier even mijn reactie.
    Ik ben met Kicky’s reizen geweest, maar het is prima zelf te regelen.
    Naar Birmingham gaan is echt super, vliegen is een eitje, en vlak bij de luchthaven is een Etap hotel, goedkoop ontbijt inbegrepen, klein stukje lopen naar de shuttle (gratis)en je loopt op de loopband zo de NEC in.Voor mij waren drie dagen een must d.w.z. als je echt alles wil zien en ook rustig wil genieten van de mensen.
    Succes en wie weet tot ziens, Lon Planjer

Geef een reactie

