Een zonnige quilt

30 Aug
Door omstandigheden is er deze maand niet heel veel uit mijn handen gekomen. Soms zijn er zaken die je bezighouden en staat je hoofd niet naar patchwork. Maar gelukkig komt de rust in het hoofd weer iets terug en heb ik het net op de valreep gered om het huidige deel van de BOM Down the Rabbit Hole Quilt van Sarah Fielke klaar te krijgen. Het is namelijk alweer het einde van de maand en dan verschijnt het volgende deel.
Deze maand gingen we aan de slag met de zonnebloemen op de hoeken. Het eerste 1/4 deel van deze ronding zat al in de huizenrand verwerkt en staat symbool voor de zon. In de rand van deze maand maakten we de ronding compleet en dat zijn zonnebloemen.
De bloemblaadjes moesten volgens het patroon eigenlijk net als bij de zon geappliqueerd worden. Ik vond het echter leuker om hier een eigen draai aan te geven en heb de blaadjes gemaakt met prairie points (gevouwen lapjes stof) Hierdoor krijgt het geheel meer een 3D uitstraling.
Iedere zonnebloem heeft een eigen kleur groene bladeren gekregen.
Ik krijg van mensen nog wel eens te horen dat ik altijd zo netjes werk. Nou, ik kan je vertellen, bij mij is het ook niet altijd koek en ei hoor 😉 Zo had ik 1 van de 1/4 bloemen klaar en wilde ik de achterkant wegknippen om het geheel wat minder dik en zwaar te maken. Omdat er bij de prairie points ook aardig wat stof zit, was het even flink kracht zetten om alles geknipt te krijgen. Toen ik klaar was, zag ik dat er toch net iets teveel geknipt was…helaas al dit werk voor niks…
Even uithuilen en opnieuw beginnen, en gelukkig is dit weer keurig hersteld 🙂
7 Reacties to “Een zonnige quilt”

  1. Ria van Kasteel 30 augustus 2017 bij 17:35 #

    Wat een fleurige quilt, daar worden we vrolijk van en leuk die prairie points. Het is wel even schrikken als zo’n gaatje tevoorschijn komt, maar gelukkig is het weer gemaakt. En wat een mooi warm effect van de oranje grunge stoffen goed gekozen.🐝😊☀️🌺

  2. Mieke 30 augustus 2017 bij 18:15 #

    Piep

    Oh wat is je Sarah mooi…
    En ja zo een knip teveel is pure ellende.. maar
    Tkwzm helemaal goed

    Knuf knuf die benieuwd is naar het vervolg

  3. Mieke 30 augustus 2017 bij 18:15 #

    Piep

    Oh wat is je Sarah mooi…
    En ja zo een knip teveel is pure ellende.. maar
    Tkwzm helemaal goed

    Knuf knuf die benieuwd is naar het vervolg

  4. Floor 30 augustus 2017 bij 19:02 #

    Balen zeg, dat je je zonnebloem verknipt had. Even zakt dan de moed in je schoenen, maar meestal de volgende dag heb je de moed weer om het uit te halen en opnieuw te doen.
    Zou toch zonde zijn om niet verder te gaan?
    Het wordt een heerlijke zomerse quilt, mooi voor aan de muur als het weer lente gaat worden 🙂
    Groetjes en tot zaterdag,
    Floor

  5. judith 31 augustus 2017 bij 07:20 #

    En zo gaan we allemaal de mist in! Erg leuk overigens jouw prairie points!

  6. Elle 31 augustus 2017 bij 13:50 #

    Wat wordt ook dit weer een prachtige quilt. Wat zul je geschrokken zijn toen je zag wat er gebeurd was. Heel vervelend, maar je hebt het alweer opgelost en kunt weer vrolijk verder. Vrolijk word je wel van deze zomerse quilt.
    Groetjes Elle

  7. Phyllis 3 september 2017 bij 09:05 #

    Ja soms is het zo. Geen tijd of concentratie voor het quilten. Bij mij was het ook zo deze zomer, duurde bijna 3 maanden, er gebeurde van alles om me heen bij heel veel mensen om me heen wat aandacht, energie en tijd ook van mij vergde. Sinds 2 weken weer wat tijd voor de stofjes etc. Heel vrolijk jouw werk en ja, heel netjes. Die misstap (of mis-knip), heel herkenbaar. Idd uithuilen en opnieuw beginnen. Hele leuke quilt wordt het.

Geef een reactie

