BOM vorderingen en nieuwe boeken

29 Sep
Morgen verschijnt het volgende deel van de BOM Down the Rabbit Hole van Sarah Fielke, en wederom is het mij gelukt om op tijd het deel van deze maand af te krijgen. Wonderbaarlijk, want ik ben normaal nooit zo “volhouderig” met dergelijke langlopende projecten, dus ik kan mijzelf nog steeds verbazen en verrassen dat ik het toch wel kan 😉
Deze maand maakten we een rand met uitgerekte hexagonnen (op de machine genaaid)
Ik koos voor een rand met afwisselend groen en roze stoffen, en het geeft een leuk effect, vind ik.
De quilttop heeft nu al een forse afmeting (160×160 cm), maar zal uiteindelijk een kloeke 240×240 cm worden. Oeps, dat is best groot… 😉 Volgende maand gaan we eindelijk aan de slag met datgene waarom ik eigenlijk gelijk verliefd werd op deze quilt. Op de volgende rand komen namelijk veel applicaties, waaronder grote konijnen, vandaar de naam van de quilt. De deelnemers hebben deze alleen nog maar als schets gezien, ik ben benieuwd hoe deze er in het echt uit gaan zien.
In de vorige posting schreef ik over de tentoonstelling in Alkmaar. Intussen heb ik mijn quilt weer op kunnen halen en heeft deze voorlopig een mooi plekje gekregen aan de muur bij Patchworkwinkel Carol Cox in Utrecht, waar ik er iedere zaterdag naar kan kijken. Een quilt ziet er toch weer gelijk heel anders uit als deze in een andere setting hangt dan thuis aan de muur.
Verder heb ik nog 2 mooie leestips dit keer. De eerste is dit fraaie boek “Cotton & Indigo from Japan” geschreven door Teresa Duryea Wong.
Het boek gaat over de textielproductie in Japan, en dan met name katoen voor de quiltwereld en stof voor kimonos. Het biedt een kijkje in de keuken van bekende stoffenfabrikanten zoals b.v. Lecien en Kokka, er zijn portretten van bekende Japanse quilters en de proces van indigo verven komt aan bod. Een mooi uitgevoegd boek met harde kaft, volop informatie en foto’s.
En, het zal jullie niet ontgaan zijn, er is een nieuw boek verschenen van Willyne Hammerstein. Alweer het derde deel in de Millefiori reeks, en ook hierin staan weer veel mooie projecten. Als je de eerste 2 boeken mooi vond, dan zul je deze vast ook kunnen waarderen.
4 Reacties to “BOM vorderingen en nieuwe boeken”

  1. Quiltingmieke 30 september 2017 bij 07:42 #

    Piep

    Wat wordt je Rabbit.. mooi!!

    Benieuwd naar de konijntjes!

    Prachtige boeken ook.. dat van Willemeyn zag ik woensdag.. mooi!

    Fijn WE
    Knuf

  2. Phyllis 30 september 2017 bij 09:21 #

    Wat heerlijk, weer uitkijken naar wat er door de brievenbus komt, het wordt een mooie quilt, geen idee dat het zo’n grote quilt zou worden, al over gedacht of je deze tzt zelf gaat quilten of misschien de hulp van een longarm quilter inroept?

  3. Floor 30 september 2017 bij 12:17 #

    Je quilt hangt daar prachtig Gert. Kan ik hem zaterdag misschien ook in het echt zien.
    Wat is je konijnenhol quilt al groot!!!!! Ik schatte de top momenteel op 1 x 1 meter, maar dat lijkt altijd zo op een foto.
    Het wordt echt een super grote quilt, dat is nog een dingetje straks met het doorquilten.
    Ben benieuwd naar de echte konijnenrand.

  4. Ria van Kasteel 4 oktober 2017 bij 16:00 #

    Wat heerlijk dat je zorgeloos aan het nieuwe deel kan beginnen, en wat leuk dat je quilt een poosje mag hangen in de winkel ik vind hem erg mooi.
    Groetjes Ria😊🐝☀️

Geef een reactie

