Strijkijzer: het vervolg

11 mrt

Allereerst iedereen hartelijk dank voor de tips en adviezen die ik ontvangen heb naar aanleiding van mijn vorige posting over een mini-strijkijzer. In grote lijnen kwamen de meeste tips wel op het volgende neer: probeer eens een reisstrijkijzer in plaats van het Bohin strijkijzer. Ik heb eerst op Marktplaats gekeken en hier staan er verschillende op. Alleen weet je dan niet 100% zeker wat je koopt (hoewel ik wel vaker iets via Marktplaats koop) Dus ik heb ook op andere plekken gezocht en vond bij “De Grootste Mediawinkel van Nederland” (die van internet, met dat dikke blauwe mannetje 🙂  ) een reis*stoom*strijkijzer van Bestron voor een mooi klein prijsje:Gisteren werd ‘ie keurig thuis bezorgd, met dank aan de buurvrouw voor het aannemen van het pakketje 😉  Natuurlijk meteen na openen van het pakje getest of het werkt met freezerpaper en jawel: prima! Op de middelste stand blijft het papier al prima plakken, dus helemaal goed.

Het strijkijzertje is iets groter dan de Bohin, maar een heel stuk kleiner dan mijn normale strijkijzer.En het handvat kan neergeklapt worden, waardoor hij lekker plat op te bergen is in het meegeleverde zakje.Voor nu ben ik al erg blij mee. De tijd zal het leren hoe lang dit merk meegaat, maar voor nu voldoet het prima. Dit formaat is prima hanteerbaar op de tafel waar ik altijd werk en eventueel ook makkelijk mee te nemen ergens naartoe.

Verder ontving ik de afgelopen weken een zogeheten “Liebster Award” van Gerda:De “regels” voor deze award zijn als volgt:

‘Liebster’ komt uit het Duits en betekent ‘geliefd’ of ‘favoriet’. Het is de bedoeling om 5 blogs die jij graag volgt eens in het zonnetje te zetten.
Het moeten wel blogs met minder dan 200 volgers zijn, zodat ook zij eens wat meer aandacht krijgen.
Ook op de blogs van Judith en Else werd mijn naam genoemd als 1 van de kanshebbers 🙂
Gerda, dank voor deze leuke waardering voor mijn blog en Judith en Else dank voor de nominatie.
Nu hoor ik eigenlijk deze award door te geven aan 5 andere personen wiens blog ik lees. Alleen ken ik intussen zoveel mensen binnen de quiltwereld en lees zoveel prachtige weblogs, dat het voor mij niet te doen is om hier 5 mensen uit te kiezen, zonder anderen tekort te doen. Daarom geef ik de award symbolisch door aan iedereen die lekker met zijn/haar hobby bezig is, daar af en toe wat over schrijft op een blog waar wij als lezers dan van mogen genieten. Geniet ervan en ga vooral lekker door: alle verhalen zijn inspirerend om te lezen.

18 Reacties to “Strijkijzer: het vervolg”

  1. Ria van Kasteel 11 maart 2012 bij 11:14 #

    Fijn dat je nu content bent met je strijk ijzertje, bestrom is best een goed merk ik heb er al jaren een eierkokertje van.
    Zelf heb ik een klein ijzertje van Philips, jaren terug gekregen van een medequiltser op een midweek zij had er twee, aardig hè.
    Gefeliciteerd met je award.

    Groetjes en een fijne dag, Ria ;0))

  2. Balsemien 11 maart 2012 bij 11:20 #

    Hoi Gert,
    Fijn dat je geslaagd bent met een strijkijzer en bestellen via dat blauwe mannetje werkt heerlijk gemakkelijk en snel! Ik vind het ‘schoorsteentje’ voor op het strijkijzertje helemaal geweldig. Maar het belangrijkste is natuurlijk dat je dat papier er goed opgestreken krijgt en dat is gelukt!
    Fijne zondag!

  3. Lida 11 maart 2012 bij 11:48 #

    Mooi ijzertje! Ik heb er ook een en neem het nooit mee op reis, maar vind het ideaal om quiltblokjes te strijken. Veel plezier ermee en nu krijgen we vast nog veel meer moois van jou te zien! Fijne dag
    Lida

  4. Anita 11 maart 2012 bij 12:42 #

    Fijn dat het naar je zin is. Ik gebruik mijn reisstrijkijzer altijd.

  5. Francien 11 maart 2012 bij 12:57 #

    Het ziet er hartstikke leuk uit en is functioneel…wat wil je nog meer Gert?!…makkelijk om mee te nemen is het zeker…..
    ik heb hier ook de grote van Bestron…jaren geleden gekocht bij Zeeman geloof ik voor een Gulden of 10 nog….voor de grotere fq te strijken en doet het nog perfect….veel plezier met je ijzertje…leuk je award ook….maar ik vind het ook altijd moeilijk om een ander te noemen……als je er veel krijgt is dat ook een gedoe met het steeds op je blog zetten…….ik vind in iedergeval je site geweldig om te kijken en te lezen en heb al veel van je geleerd……..groetjes Francien.

  6. Edith 11 maart 2012 bij 17:06 #

    Fijn dat je een oplossing hebt gevonden! Ik heb voor op reis een kleine ‘gewone’ strijkijzer (zonder stoom) – eigenlijk gebruik ik die nooit voor de vakantie, alleen maar voor het quilten. 🙂

  7. Yvonne 11 maart 2012 bij 17:45 #

    Handig zo’n strijkijzertje. Hoop voor je dat het net zo handig werkt als het grote ijzer. Ik ben altijd nogal van de stoom….benieuwd of dat kleine ijzertje dat ook kan.

  8. Josee 11 maart 2012 bij 18:19 #

    Fijn dat je er een gevonden hebt. Waarschijnlijk blijft het handvat altijd uitgeklapt :p
    Veel plezier ermee.
    Leuk dat je je award met iedereen wilt delen!

  9. inge 11 maart 2012 bij 19:20 #

    een prima oplossing, en een stuk goedkoper dan de vorige 😉

  10. Erna 11 maart 2012 bij 19:49 #

    Gelukkig dat dit wel werkt. Ik heb Inge een keer voor haar verjaardag zo’n Bohin gegeven (wilde ze hebben) Heb haar er niet over gehoord dat het zo’n onding is. Misschien durft ze het wel niet te zeggen. hahaha
    In ieder geval heel veel plezier met je Bestronnetje

    Groetjes,
    Erna

  11. Floor 11 maart 2012 bij 20:08 #

    Fijn dat het toch nog gelukt is met het strijkijzertje.
    Nu nog zo’n fijn mini-tafel-strijkplankje van Ikea erbij, heel handig!
    Groetjes,
    Floor

  12. Anita A 11 maart 2012 bij 21:00 #

    Hoi Gert,
    Wat grappig, je hebt exact hetzelfde strijkijzertje als ik ooit heb gekocht bij Blokker. Hij gaat zeker al een jaar of tien mee, en wordt veelvuldig gebruikt. Veel plezier ermee.
    groet,

  13. Anita A 11 maart 2012 bij 21:04 #

    Hoi Gert,
    Ik zag in een van de reacties iets staan over een strijkplank. Ik heb ooit(alweer bij Blokker) een mouwplankje gekocht, dat ik samen met het strijkijzer makkelijk kan meenemen, voor naadjes open strijken en kleine blokken strijken heb je daar ruimte genoeg voor op het mouwplankje.
    Wat je de laatste tijd ook vaker ziet: een strijkdeken, lijkt op het zilverkleurig materiaal die je als hoes ziet voor de grote strijkplank, maar dan ongeveer een meter bij een meter. Die kun je op maat maken(A4-A3) en gevouwen meenemen.
    Kortom, mogelijkheden zat voor jou om uit te proberen.

  14. Berna 11 maart 2012 bij 21:09 #

    Goede keus gert dat reisstrijkijzer. Ik heb ook een bohin maar ben er ook niet helemaal blij mee. Zeker niet toen ik bij Judith haar reisijzer geprobeerd dat. Veel fijner!
    Fijne week

  15. Gerard Quak 14 maart 2012 bij 21:49 #

    Mooi, dat je een ander strijkijzertje heb kunnen aanschaffen, dat wel freezerpaper plakken wil.
    Bedankt voor het doorgeven van de award aan alle quilt(st)ers, die wel eens een blogje schrijven. Ik ben er blij mee!

  16. Hubertine 15 maart 2012 bij 20:28 #

    Ik heb ook dat Bohin strijkijzertje en idd is ie niet erg warm! Ik heb nu een stoomstrijkijzer extra gekocht bij de Hema voor een tientje, en de tafelstrijkplank van Ikea! Ook een aardige combinatie!!
    Groetjes Hubertine

  17. Elly L 17 maart 2012 bij 20:10 #

    Bedankt voor de tip. Ik gebruik altijd een strijkijzer, maar die blijkt maar 250 watt te zijn, logisch dat het vaak niet lukte. Ik dacht dat ik niet kon strijken LOL

  18. Joke 4 juli 2022 bij 23:56 #

    Hoe kun het water reservaat los halen

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.