Voortgang William Morris en schaapjesquilt

2 mei

Zojuist heb ik weer een nieuwe rij met ruiten aan mijn William Morris quilt genaaid, met hulp van mijn Singer Featherweight Maggie. Een heerlijk klusje om op de machine te doen, en de quilttop schiet dan ook al lekker op. Intussen heb ik de hoogte en breedte nu bereikt, dus vanaf nu worden de rijen weer korter.

Tussenstand William Morris

Tussenstand William Morris

Vandaag ontving ik via de post ook alvast de stof die ik besteld heb voor de rand om de quilt. Ik wil eerst nog een smal blauw randje doen, en dan een brede rand met deze lichte stof, ook van de collectie “Best of Morris”, van Barbara Brackman voor MODA Fabrics. En de afwerkbies ook met de blauwe stof. De stof voor de randen bestelde ik bij Quiltkompas​.

Stof voor randen

Stof voor randen

En het blauwe stofje met de Japanse kersenbloesemprint komt natuurlijk niet in deze quilt, maar vind ik gewoon erg mooi 🙂

Japanse kersenbloesemprint

Japanse kersenbloesemprint

En verder kan ik ook eindelijk een project laten zien waaraan ik samen met een groep gewerkt heb.

Schaapjesquilt

Schaapjesquilt

Op onze dinsdagavond cursusgroep bij Carol Cox was 1 van de leden zwanger, en wij als groep hadden bedacht om gezamenlijk iets te maken voor haar, haar man en de baby. We kozen voor deze schaapjesquilt, naar een patroon uit een oude Quiltmania. De grootte en hoeveelheid schapen hebben we aangepast aan de grootte van de groep. Ieder lid heeft minstens 1 schaap in het midden gemaakt, en een aantal hebben een extra schaap gemaakt voor op de hoeken. Ik heb verder 2 randen met hekwerk gemaakt, heb de top machinaal in elkaar gezet en heb de afwerkbies er aan genaaid. Al het andere werk is door de andere leden gedaan. Afgelopen dinsdag konden we de quilt eindelijk overhandigen aan de jonge moeder, en zij was volgens mij aangenaam verrast door ons cadeau. Later kregen we nog een hele lieve foto toegestuurd waaruit bleek dat ook hun dochter de quilt goedgekeurd heeft 😉

5 Reacties to “Voortgang William Morris en schaapjesquilt”

  1. Ineke Hulzebos 2 mei 2015 bij 21:43 #

    Wat wordt je William Morris quilt prachtig, je gebruikt prachtige stoffen daarvoor!
    En het baby-quiltje is een beauty!
    Liefs, Ineke

  2. Evelyne 3 mei 2015 bij 14:55 #

    Leuke baby quilt!
    De verrassing zal wel groot geweest zijn voor moeder en kind.
    Je William Morris is mooi en prachtige stoffen.

    Fijne zondag.

  3. Yvonne 3 mei 2015 bij 20:19 #

    Wat een lief schapenquiltje, of zijn het lammetjes? De kamperfoeliestof is prachtig voor de rand! Schiet al lekker op nu de stroken steeds korter worden.

  4. Ageeth 4 mei 2015 bij 15:01 #

    Hij wordt echt prachtig, je William Morris-quilt, en de stof komt goed tot z’n recht door deze verwerking. Ook de stof voor de rand is echt heel mooi erbij. En het schapenquiltje is een dotje; heel lief gebaar van jullie groep voor een nieuwe wereldburger!
    Groetjes van Ageeth

  5. Phyllis 9 mei 2015 bij 20:53 #

    Prachtige kleuren en stoffen voor je William Morris quilt, heerlijk dat je over de helft bent en de rijen weer korter worden. Kan je gaan aftellen! Enig om met z’n allen zo’n quiltje te maken voor een nieuw baby’tje. Hoop dat t.z.t. baby-lief ook een beetje zal slapen, anders wordt het voor mama en papa schaapjes tellen!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.