OLFA mesje

27 jul

Ik kreeg wat vragen van mensen naar aanleiding van mijn vorige posting over het zelf snijden van sjablonen. Ik gebruik hiervoor een dubbel snijmesje van OLFA. Hier zitten 2 mesjes naast elkaar in de houder, zodat je makkelijk strookjes uit plastic kunt snijden, waar je dan later weer met (bijvoorbeeld) een blauwe verdwijnstift je quiltlijnen door kunt tekenen. Er zitten 2 extra “afstandhouders” bij, zodat je de breedte van je strookjes aan kunt passen. Het snijden vereist wat oefenen, en dat zal ongetwijfeld ook afhankelijk zijn van welk plastic je gebuikt. Het mesje is dus van OLFA en heet voluit een OLFA SC-1 Stencil Cutter of Sjabloon Mes. Ik weet niet meer waar ik deze destijds gekocht heb (hij lag al een tijd tussen mijn materialen, ik weet wel dat ik het online gekocht heb), maar als je even op Google zoekt, kom je het vanzelf tegen. Als je zelf sjablonen gaat snijden op deze manier, moet je van tevoren wel even goed uitvogelen welk lijntje je helemaal uit kunt snijden, en waar je nog stukjes moet laten zitten, om te voorkomen dat je sjabloon uit elkaar valt als je klaar bent 🙂

OLFA SC-1

OLFA SC-1

12 Reacties to “OLFA mesje”

  1. Renske 27 juli 2013 bij 22:27 #

    Ik zat me dat inderdaad ook al te bedenken hoe mooi je je sjabloon had uitgesneden. Handig mesje is het.

  2. Carin 27 juli 2013 bij 22:27 #

    Hadnig mes Gert. Ik kreeg vanmiddag van iemand een tip hierover en heb er meteen een besteld want ik was al langer hier naar op zoek.

  3. Francis Gortmaker 27 juli 2013 bij 23:08 #

    Bedankt voor deze informatie! Heel handig lijkt mij… Je quilt wordt zo erg mooi.

  4. Evelyne 27 juli 2013 bij 23:59 #

    Hi Gert , Carin zei het al dat ze mijn tip heeft gehad. Ik ben naarstig op zoek gegaan op internet na jou post en heb een adres gevonden. Nee ik heb er geen aandelen,ha,ha!
    Hier onder de link voor iedereen die nog opzoek is;
    http://www.aztec-rose-crea.com/olfa%20-%20stencil%20cutter%20-p-5601.html

    Fijn weekend en groetjes, Evelyne

  5. Lida 28 juli 2013 bij 10:41 #

    Wat een handig ding, nog nooit eerder gezien! Groetjes
    Lida

  6. Gerard Quak 28 juli 2013 bij 12:18 #

    Bedankt! Ik ga er naar op zoek!

  7. Carin Wijnand Scherpenhuijsen 28 juli 2013 bij 13:33 #

    Dank je wel Gert, ga er achteraan. gr. Carin W.

  8. Erica 28 juli 2013 bij 16:11 #

    O, dat lijkt me handig!
    Ik zit altijd te prutsen met een enkel mesje en dan is het moeilijk om een goede afstand te houden over je hele patroon.

  9. Floor 28 juli 2013 bij 19:26 #

    Fijn dat je ons dat even laat weten Gert.
    Heb er gelijk één besteld.
    Bij het adres wat hierboven ergens staat, was het uitverkocht, maar nog ergens anders gevonden.
    Lijkt me reuze handig.
    Groetjes,
    Floor

    • Annie 30 juli 2014 bij 15:11 #

      mag ikweten waar het olfa mesje te koop is
      gr Annie

  10. miranda 28 juli 2013 bij 20:43 #

    Thanks Gertje!

  11. Yvonne 31 juli 2013 bij 17:19 #

    Op de een of andere manier komt je bericht dat je gepost hebt altijd heel laat bij mij binnen, vreemd! Handig mesje gebruik je, goeie tip!

Plaats een reactie

Deze site gebruikt Akismet om spam te bestrijden. Ontdek hoe de data van je reactie verwerkt wordt.