Het nieuwe project

17 Sep

In mijn vorige posting schreef ik dat ik op de beurs in Leiden op zoek was naar een boek waaruit ik graag een quilt wil maken, alleen had niemand dit boek bij zich. Daarom heb ik het boek online besteld en donderdag lag het al in de bus. Het is het boek “A Christmas Story” van Anni Downs van Hatched & Patched. Toen ik deze quilt zag, was ik eigenlijk meteen verkocht. Het is een combinatie van patchwork, applicatie en stitchery: drie technieken die ik allemaal leuk vind om te doen.

En ongeduld als ik ben, wilde ik natuurlijk meteen starten. En zo kan het dus gebeuren dat ineens al het eerste applicatieblokje klaar is. Hiernaast zie je het resultaat: het is het First Day of Christmas blok, met hierop een patrijs en een peer. Deze afbeelding is gebaseerd op dat Engelse kerstnummer The Twelve Days of Christmas, waarin de zin “a partridge in a pear tree” zit. Een erg leuk blok om te maken, en ik ga dan ook snel verder met de volgende blokken.

10 Reacties to “Het nieuwe project”

  1. glenn 17 september 2011 bij 13:55 #

    what a cool bird. Great looking block!

  2. Ineke Hulzebos 17 september 2011 bij 15:24 #

    Nou Gert, ik vind het ook al zo’n leuk projekt. En het blok is erg mooi geworden. Succes verder en een fijn weekend

  3. Astrid 17 september 2011 bij 16:53 #

    Ik vind ‘m helemaal leuk Gert!

  4. Shirley 17 september 2011 bij 18:20 #

    Hij is enig, ik heb er ook al bij staan kwijlen. Maar nu komt de hamvraag: kan je het kerstliedje ook zingen? Ik heb het gekund, meezingen met de cd, met volle borst, en 2 stemmig: hard en vals.

    • Josee 17 september 2011 bij 19:03 #

      Ik ben benieuwd naar the twelfth day of christmas and all the ohters in between.
      Leuk, doorwerken maar.

  5. inge 17 september 2011 bij 23:26 #

    mooi nieuw project!

  6. Edith 18 september 2011 bij 08:04 #

    Oh, wat leuk! Je tweede kerstquilt-in-wording? (Ik denk ook aan de BOM van Lynette Anderson).
    Dit is trouwens een heel leuke uitvoering van het liedje 12 Days: http://www.youtube.com/watch?v=2Fe11OlMiz8&ob=av2e

  7. Erica 18 september 2011 bij 09:58 #

    Oh, leuk een kerstquiltje! Die vind ik allemaal geweldig! Ga mijn project van vorig jaar maar eens uit de kast halen. Daar had ik het ingegooid omdat de rode lapjes vreselijk afgegeven hadden op de rest……

  8. Gerard Quak 19 september 2011 bij 09:58 #

    Als de kikkerquilt klaar is ga ik misschien ook wel een applicatie quilt beginnen, want deze Christmas quilt wordt heel erg leuk, dat zie je meteen! Maar ik heb ook nog een stel sterren-blocks waar een top van moet worden gemaakt. UFO’s, wie heeft ze niet? Zucht.

  9. Jeannet 20 september 2011 bij 12:16 #

    Gert, ik ga eens kijken of ik bij je kan reageren! koudwatervrees, ziet er allemaal zo anders uit…..Je gaat weer een erg eluk project beginnen, ik ben zo weg van Anni Downs, wat goed dat je het boek nog kon vinden!

    groetjes, Jeannet

Geef een reactie

