Op slag verliefd…

31 Jan
Op slag verliefd… Ik zal je vertellen wat er de afgelopen week gebeurd is. Een aantal jaar geleden (in 2011) had ik het genoegen om een workshop van 1 van mijn favoriete Japanse quiltsters bij te wonen, namelijk Yoko Saito. Na afloop was er gelegenheid om Yoko persoonlijk even gedag te zeggen. Daarbij werd deze foto gemaakt (waar ik zelf trouwens vreselijk schaapachtig opsta, maar dat terzijde😉 )
Samen met Yoko Saito

Samen met Yoko Saito

Nu ben ik niet verliefd geworden op Yoko, maar kijk nog maar eens goed naar de foto. Zie je die prachtige quilt achter ons hangen? Op bijna alle foto’s die ik tijdens de workshop maakte komt deze quilt weer voorbij. Telkens als ik de foto’s terugzie, valt mijn oog weer op die quilt…
Workshop Yoko Saito

Workshop Yoko Saito

Mijn hart maakte dan ook een klein sprongetje toen ik laatst hoorde dat deze quilt een naam heeft (Patterns of Victoria Albert Museum Quilt) en dat deze o.a. verkocht wordt in de winkel van Yoko in Japan. Ik ben gaan kijken op haar website en bestelde vorige week zondag het patroon. En, leve de snelheid van de Japanse post, op vrijdag lag het patroon al in de bus. En het is echt prachtig!
Patterns of Victoria Albert Museum Quilt

Patterns of Victoria Albert Museum Quilt

Een mooie grote foto op A3 formaat, en allemaal grote losse vellen waarop alle blokken getekend staan, net als alle applicatiepatronen. Heel duidelijk allemaal. Ik ben er *zo* blij mee, deze quilt knalt meteen naar de nr.1 positie op mijn “Wil Ik Maken” lijstje. Ik moet mijzelf nog heel even beheersen, want ik wil eerst nog even iets anders doen, maar binnenkort zal het eerste blok vast wel gemaakt worden🙂

9 Reacties to “Op slag verliefd…”

  1. Yvonne 31 januari 2016 bij 14:18 #

    Helemaal niet schaapachtig hoor Gert! Gewoon een leuke foto! Ik kan me voorstellen dat je verliefd bent geworden, altijd leuk toch die (quilt) vlinders in je buik?

  2. Ria van Kasteel 31 januari 2016 bij 14:24 #

    Oh wat leuk Gert, een mooi vooruitzicht op het maken van een prachtige Quilt. Ja de Japanse post is erg snel.

    Groetjes Ria 😊🐝

  3. Gerard Quak 31 januari 2016 bij 15:48 #

    Als je verliefd bent, gewoon je hart volgen en de quilt gaan maken, als je daar aan toe bent.

  4. Floor 31 januari 2016 bij 17:48 #

    O ja, ik ken dat. Alvast het eerste blokje maken om te kijken hoe het wordt……
    En dan het tweede, en misschien het derde ….
    Zo gaat dat als je verliefd wordt🙂
    Kan het niet echt goed zien op de foto, maar het lijkt me een heel mooi patroon en zo fijn dat het zo snel in de bus lag, het is toch een heel eind weg.
    Fijn dat internet, zo kan je nog eens iets kopen wat onbereikbaar lijkt.
    Veel plezier met het eerste blokje.

  5. Annemieke 31 januari 2016 bij 18:29 #

    Hoi Gert, Erg mooi patroon, ik heb ook een paar weekjes terug al even op t punt gestaan hem te bestellen. Hij lijkt me heel duidelijk ja (en niet al te duur). Ik zag de ‘echte’ en die is dan nog groter met meer randen maar of het dan leuker wordt is maar de vraag natuurlijk. Carol König heeft op haar site dat ‘grote’ patroon per maand te koop (héél prijzig). Dat wordt hem dan maar niet. Ik ben benieuwd hoe het er bij je uit gaat zien.
    Succes
    Groetjes
    Annemieke

  6. EllyvD 31 januari 2016 bij 19:46 #

    Hoi Gert, wat een prachtige quilt. Ik kan me voorstellen dat je je niet in kunt houden om alvast een blok te maken. Zou zo met je mee willen doen! Succes ermee.

  7. Phyllis 1 februari 2016 bij 07:02 #

    Prachtig, hoor! Kan me voorstellen dat deze quilt in je hoofd is gaan zitten, zeker als je deze steeds weer tegenkomt. Ik ben heeeeeeel benieuwd…..

  8. Yvonne 1 februari 2016 bij 08:41 #

    Hallo Gert,
    Prachtige quilt! Kan me voorstellen dat die met stip op nr. 1 binnenkomt ;o)
    Leuk om al die verschillende blokjes te maken, nooit saai. Heel veel plezier met maken (binnenkort).
    Groetjes, Yvonne

  9. Lida 1 februari 2016 bij 11:29 #

    Snap ik helemaal! Ik zag hem hangen in Frankrijk al weer wat jaren terug en werd er ook verliefd op, maar laat het aan jou over om hem na te maken! Succes!
    Lida

Geef een reactie

